Замовити пресконференцію в Укрінформі

реклама

Індекс реформ 236: інтегроване управління кордоном

Індекс реформ 236: інтегроване управління кордоном

Укрінформ
До цього випуску увійшли чотири регуляції

Від 8 до 21 квітня 2024 року Індекс реформ становив +0,5 бала – так само, як і в попередньому випуску. У цей випуск потрапило створення Центру інтегрованого управління кордонами з ЄС, про нього далі – в публікації «Вокс Україна».

Графік 1. Динаміка Індексу реформ

Графік 2. Значення Індексу реформ та його компонентів у поточному раунді оцінювання

ВІДКРИТТЯ ЦЕНТРУ ІНТЕГРОВАНОГО УПРАВЛІННЯ КОРДОНАМИ ЄС, +1 БАЛ

У квітні уряд ухвалив постанову про утворення Координаційного центру інтегрованого управління кордонами на базі Ситуаційного центру МВС України.

Цей центр забезпечить цілодобову координацію між усіма службами, що управляють переміщенням через кордон людей і товарів. У складі координаційного центру працюватимуть представники митниці, прикордонників, Міністерства внутрішніх справ, Міністерства закордонних справ, Мінінфраструктури, Мінфіну, Державної міграційної служби, Держпродспоживслужби, ЗСУ та СБУ.

Створення такого центру є однією з передумов вступу України до ЄС, адже його наявність передбачена у Регламенті Європейського парламенту й Ради ЄС.

Інформація про проєкт «Індекс реформ», перелік експертів Індексу та база даних оцінених нормативних актів доступні за посиланням.

КОМЕНТАР ЕКСПЕРТКИ

Ірина Сушко, виконавча директорка ГО «Європа без бар’єрів»:

«Постанова має посилити міжвідомчу взаємодію органів державної влади, що працюють у сфері кордону та управління ним.

Згідно з цим розподілом, НКЦ ІУК (Національний координаційний центр інтегрованого управління кордонами) повинен відповідати за “координацію всіх національних агенцій управління кордонами”, щоденні, щотижневі та ad hoc ситуаційні звіти, надання негайної ситуаційної інформації та раннє оповіщення. Весь обмін інформацією має відбуватися в електронному форматі.

Робота Національного координаційного центру повинна пришвидшити та спростити не лише міжвідомчу співпрацю, а й взаємодію з іншими країнами та міжнародними організаціями. Зокрема, відповідно до статті 21 Регуляції ЄС 2019/1896, НКЦ є єдиною точкою для обміну інформацією з іншими Національними центрами та FRONTEX (Агенція ЄС з управління зовнішніми кордонами). 

Поява НКЦ стала результатом реалізації Плану заходів з інтегрованого управління кордонами на 2023–2025 роки, що передбачав створення у 2024 році Координаційного центру інтегрованого управління кордонами та аналізу ризиків, а також підготовку персоналу цього центру. 

Згідно з Планом, ні те, ні інше не потребувало додаткового фінансування з бюджету. Ці заходи були запропоновані на впровадження Стратегічної мети 5 Плану – “Запровадження ефективного механізму координації діяльності суб’єктів інтегрованого управління кордонами для забезпечення їх співпраці” та є складником завдання “узагальнення найкращих світових практик з координації інтегрованого управління кордонами”. Відсутність потреби у фінансуванні дала змогу використати наявні механізми, зокрема на базі МВС та Прикордонної служби з делегуванням співробітників зі штатів суб’єктів інтегрованого управління кордонами (ІУК).  

Впровадження такої вдосконаленої системи, імовірно, забезпечить належний обмін інформацією та аналіз ризиків, особливо між ключовими суб’єктами ІУК, які безпосередньо відповідають за впровадження чотирирівневої системи контролю і боротьбу з незаконними перетинами, транскордонною злочинністю тощо (такі, як ДПСУ, Держмитслужба, Національна поліція), і буде кроком уперед порівняно з поточним станом справ».

Графік 3. Події, що визначали значення Індексу, оцінка події є сумою її оцінок за напрямами, тому вона може перевищувати +5 або бути меншою за -5

Графік 4. Значення окремих компонентів Індексу та кількість подій

Таблиця 1. Оцінки всіх подій та прогресу реформ за напрямами

Індекс реформ призначений надавати комплексну оцінку зусиллям влади України з впровадження економічних реформ. Індекс базується на експертних оцінюваннях змін у регуляторному середовищі за шістьма напрямами: державне управління, державні фінанси, монетарна система, бізнес-середовище, енергетика, людський капітал. Інформація про проєкт, перелік експертів Індексу та база даних оцінених нормативних актів доступні за посиланням.

Автори:

Ксенія Алеканкіна, лідерка проєкту «Індекс реформ», комунікаційна менеджерка

«Вокс Україна»

«VoxUkraine» – аналітичний центр, який досліджує розвиток економіки, державного управління, суспільних та реформаторських процесів

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-