Президентська виборча кампанія в українських медіа. Загальні підсумки медіамоніторингу
Організатори: «Комісія з журналістської етики»; «Платформа прав людини»; «Український інститут медіа та комунікації»; «StopFake» за підтримки проектів Ради Європи.
Учасники: Расто Кужель - міжнародний експерт Ради Європи (Словаччина); Діана Дуцик - виконавча директорка ГО «Український інститут медіа і комунікації»; Андрій Куликов - голова Комісії з журналістської етики; Ольга Юркова - медіаекспертка, співзасновниця «StopFake»; Єлизавета Кузьменко - координаторка медіамоніторингу; Олена Литвиненко - заступниця голови Офісу Ради Європи в Україні.
Коротко. Учасники прес-конференції представлять аналіз типових порушень та обговорять питання законодавчого регулювання, журналістської етики та професійних стандартів під час виборчих кампаній з урахуванням парламентських виборів.
Довідково. Моніторинг проводився коаліцією громадських організацій – «Комісія з журналістської етики», «Платформа прав людини», «Український інститут медіа та комунікації» та «StopFake» за підтримки проектів Ради Європи «Підтримка прозорості, інклюзивності та чесності виборчої практики в Україні» та «Зміцнення свободи медіа, доступу до інформації та посилення системи Суспільного мовлення в Україні», що імплементуються у рамках Плану дій Ради Європи для України на 2018-2021 рр.
Моніторинг здійснюється з січня по квітень 2019 року. Звіти українською та англійською мовами, а також методологію моніторингу можна переглянути на сайті Комісії з журналістської етики: http://www.cje.org.ua/.
Подія в соціальній мережі Facebook: https://www.facebook.com/events/561915307632432/
Підсумкові матеріали:
Соцмережі стали новим викликом під час виборчої кампанії – медіа-експерт
Соціальні мережі чинили активний вплив на перебіг виборчої кампанії під час президентських виборів.
Таку думку висловила співзасновниця “StopFake” Ольга Юркова на прес-конференції в Укрінформі щодо підсумків моніторингу висвітлення в медіа президентських перегонів в Україні.
“Соцмережі стали новим викликом під час виборчої кампанії. Вони справляли активний вплив на її перебіг, роблячи при цьому акцент на шоу-складову перегонів, за якою губилася змістовна частина. Саме такий контент користувався популярністю в аудиторії сторінок медіа у Facebook”, - сказала Юркова.
Вона зазначила, що під час першого туру президентських виборів кандидати використовували різні формати у Facebook, але, по суті, вони вибудовували односторонню комунікацію, просували певні змістовні месиджі та лозунги. За її словами, тільки обраний на пост Президента Володимир Зеленський не просував жодних лозунгів, а просто показував, що відбувається в його житті - ніби побудував “комунікацію на одному рівні” зі своєю аудиторією.
На думку Юркової, суб’єктам виборчого процесу та лідерам думок потрібно приділяти більшу увагу значущим дискусіям у соцмережах з важливих питань розвитку країни. “Таких дискусій бракувало протягом виборчої кампанії, особливого другого туру, де домінувала емоційна складова”, - сказала вона.
Настомість виконавчий директор ГО “Український інститут медіа та комунікацій» Діана Дуцик зазначила, що Суспільний мовник не займав активної позиції під час виборчої кампанії.
“Ці вибори проходили в умовах наявної олігархічної системи медіа, відсутності сильного Суспільного мовника та зростаючої ролі нових медіа, зокрема соціальних мереж. Порівняно з попередніми кампаніями зросла кількість інформаційних телеканалів, які в режимі цілодобового мовлення висвітлюють політичні процеси в країні", - сказала вона.
За словами Дуцик, ця кампанія також характеризувалася безпрецедентною кількістю політичних ток-шоу та виборчих марафонів. "Загалом інформаційне поле було перенасиченим. Але не думаю, що це позитивний тренд, бо виборцю було дуже складно орієнтуватися в такій лавині інформації", - вважає вона.
З погляду гендерного аспекту, то, як констатувала координатор медіа-моніторингу Єлизавета Кузьменко, медіа віддають перевагу чоловікам, незважаючи на зміни в суспільстві та дедалі більший внесок жінок у сферу медіа.
“За даними моніторингу, чоловікам надавалося незіставно більше часу порівняно із жінками на загальнонаціональних телеканалах – 85% ефірного прайм-тайму, тоді як жінкам – лише 15%. Дані моніторингу також підтверджують тенденцію говорити про жінок, а не надавати їм слово”, - зауважила вона.
У свою чергу голова Комісії з журналістської етики Андрій Куликов наголосив, що те, як ЗМІ розповідають про вибори, прямо впливає на поведінку виборців.
Відео заходу:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк