Презентація антитютюнового законопроєкту №2813
Організатор: ГО «Життя».
До участі запрошені: Михайло Радуцький - народний депутат України, голова Комітету з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування; Андрій Скіпальський - генеральний директор Директорату громадського здоров'я МОЗ України; Лада Булах - народний депутат України; Володимир Крейденко - народний депутат України; Лілія Олефір - виконавча директорка ГО «Життя»; Отто Стойка - кандидат медичних наук, фахівець з відмови від куріння; представники Міністерства охорони здоров'я України.
Коротко. Учасники пресконференції представлять ключові норми та розкажуть, як запропоновані зміни зможуть уберегти дітей від початку куріння, а дорослих спонукати кинути палити.
Народні депутати - автори законопроєкту розкажуть про нові правила маркування, регулювання вмісту та рекламування тютюнових виробів і різних нових пристроїв для куріння, підвищення віку продажу тютюнових виробів до 21 року.
Як повідомляють організатори, законопроєкт є комплексним, грунтується на передовому світовому досвіді боротьби з курінням та відповідає вимогам сучасності щодо збереження здоров’я людей.
Додаткова інформація за тел.: +380632617405, e-mail: oksana@center-life.org.
Підсумкові матеріали:
ВР пропонують посилити вікові обмеження на продаж електронних сигарет та тютюнових виробів
У Верховній Раді зареєстрували законопроєкт 2813, яким серед іншого пропонується заборонити продаж електронних сигарет та тютюнових виробів молодим людям до 21 року, а також запровадити небрендовані упаковки сигарет і заборонити їх рекламу в магазинах.
Про мету законопроєкту на прес-конференції в Укрінформі розповів голова Комітету ВР з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування Михайло Радуцький.
“Ціль, яку ми бачили перед собою, готуючи цей законопроєкт, — створити такі умови, за яких діти, народжені в Україні за час роботи ВР 9 скликання, ніколи не почнуть вживати тютюнові вироби. Ці цілі цілком досяжні, адже такі країни, як Австралія, Нова Зеландія, Канада, Румунія, Фінляндія, вже запровадили таке ж саме законодавство, яке ми пропонуємо прийняти в Україні, щоб через 15-20 років поширеність куріння серед дітей зменшилася до 0”, - сказав Радуцький.
Він висловив сподівання, народні депутати підтримають цей законопроєкт, оскільки він повністю відповідає директивам Європейського союзу. А саме: імплементації рамкової конвенції ВООЗ із боротьби проти тютюну, Директиви 2014/40/Є та “Реалізації цілей сталого розвитку України” ООН, а також норми законопроєкту сприятимуть реалізації національного плану заходів щодо неінфекційних захворювань для досягнення цілей сталого розвитку від 26.07.2018 року №530-р.
Як наголосила на пресконференції народний депутат, одна з ініціаторів законопроєкту, Лада Булах, законопроєкт покликаний змінити взаємовідносини покупців та продавців тютюнових виробів, а також засобів для нагрівання тютюну та інших нових форм вживання тютюну, а також зменшити до них доступ та зменшити їх популяризацію.
“Норми, які зменшують можливість придбати сигарети для дітей: запроваджують небрендовані пачки сигарет непривабливого темно-оливкового кольору, з великими зображеннями хвороб, що покривають 65% площі пачки (зараз це 45%). Це європейська практика, для того, щоб сигарети були однакові та непривабливі. Регулювання обігу електронних сигарет та заправних контейнерів для них. Ми регулюємо і обмежуємо продаж всіх видів сигарет для людей до 21 року. Це непросте рішення, разом з МОЗ обмірковували його, воно на 100% зменшить шкоду тютюнових виробів. Тому що за даними і європейський, і американських досліджень, 95% курців за 35 років сказали що їх перший досвід вживнаня сигарет відбувся з 18 до 21 року. Це вік коли людина починає експериментувати і пробувати сигарети”, - заявила Булах.
Також законопроєктом запроваджується визначення та регулювання тютюнових виробів для нагрівання та пристроїв для їх куріння, оскільки в чинній законодавчій базі немає чітких визначень, як називаються ці засоби, і як регулювати їх обіг.
Ще одна пропозиція — заборона видимого розміщення тютюнових виробів у пунктах продажу, відсутність будь-якої реклами, навіть за допомогою викладки сигарет в точках продажу.
“Всі ми знаємо, що в будь-якому супермаркеті вони яскраво підсвічені, мають привабливі прилавки, там немає зображень людей з хворобами легень або окнологією. Там є красиві фотографії молодих здорових дівчат та хлопців, і це зменшує нашу тривогу щодо того, що ми купуємо небезпечний товар”, - пояснила Булах.
Крім цього, пропонується повна заборона реклами сигарет, тютюнових виробів в інтернеті, надання органам місцевого самоврядування можливості додатково визначати місця вільні від куріння, розширення переліку громадських місць, вільних від куріння - вокзали, гуртожитки, офіси та робочі місця.
Також ініціатори законопроєкту пропонують заборонити електронні сигарети та сигарети з ароматизаторами і смаковими добавками.
“Це було прийнято нами на підставі того, що це невелика кількість тютюнових виробів — усього 10% від загального обігу сигарет, електронних сигарет. Саме ці сигарети купують вперше підлітки, коли пробують курити. Це гачок, щоб підсадити курця на вживання тютюну”, - сказала Булах.
Як зауважила на прес-конференції виконавча директорка ГО “Життя” Лілія Оліфер, через хвороби, пов’язані з вживанням тютюну, Україна щороку втрачає близько 88 млрд грн., натомість від акцизів поступає біля 43 млрд грн. Ці акцизи сплачують курці. Щодня від хвороб, пов'язаних з курінням помирає 230 українців. За рік це - 85 тисяч людей.
За даними Глобального опитування дорослих щодо вживання тютюну в Україні (GATS) 2010 та 2017 років, загальна поширеність вживання тютюну серед дорослих віком від 15 років знизилася на 19%: з 29,35 у 2010 році до 22,8% у 2017 році (з 49,6% до 39,7% серед чоловіків, з 10,5% до 8,8% серед жінок). Наразі щодня курить кожен п'ятий українець — це 7,2 млн дорослого населення.
Згідно з даними Глобального опитування молоді щодо вживання тютюну (GYTS) 2017 року в Україні 18,4% дітей 13-15 років є споживачами електронних сигарет (22,6% хлопці і 14% дівчата), а пробували курити електронні сигарети 40% дітей цієї вікової групи. Окрім того, 14,9% дітей віком 13-15 років (17,8% хлопців і 12,1% дівчат) є споживачами тютюну.
Відео з пресконференції:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк