Про дефіцит пального

Про дефіцит пального

Укрінформ
30 травня, 11:00 - брифінг на тему: «Про дефіцит пального». 

Організатори: Медіацентр Україна — Укрінформ.

 Спікер: Сергій Куюн - директор консалтингової групи «А95». 

Теми до обговорення:

Дефіцит пального. 

Скасування держрегуювання ціни на паливо.

Формат заходу – офлайн (Зала 1). 

Журналісти зможуть поставити питання офлайн (Зала 1) та в чаті трансляції на YouTube. 

Прохання до журналістів прибувати за півгодини до заходу. 

Акредитація представників ЗМІ: ukraine.media.centre.kyiv@gmail.com

Акредитація триватиме до 10:30 30 травня, для підтвердження необхідно вказати ім’я, прізвище, назву видання.

Захід транслюватиметься на YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/c/UkrinformTV 

Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16 

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Підсумкові матеріали:

Український ринок пального починає активізовуватися - експерт

Після скасування державного регулювання цін на пальне ринок демонструє активізацію: компанії починають збільшувати поставки пального.

Про це на брифінгу в Медіацентрі Україна-Укрінформ повідомив директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн.

На його думку, пік паливної кризи Україна уже пройшла. Серед чинників, які сприяють нормалізації ринку, експерт назвав скасування державного регулювання цін. "Багато компаній, особливо невеликих, не могли постачати пальне самостійно, оскільки закупівельна вартість була вища за розраховану Кабміном", - зауважив Куюн.

Після зняття держрегулювання цін з'явились економічні стимули активніше постачати пальне.

"У нас кількість декларантів дизпального зросла майже удвічі порівняно із початком місяця. Якщо на початку травня це було близько 30 компаній, то вчора це було 66 декларантів. Це показує активізацію ринку", - прокоментував Куюн.

За його словами, по бензинах динаміка постачання трохи гірша, по скрапленому газу фіксується зростання кількості декларантів у півтора раза.

"Це означає, що багато компаній почали імпортувати (пальне - ред.) самостійно. Це той ефект, на який ми й очікували при відмові від держрегулювання", - додав Куюн.

За прогнозом експерта, на постачання мінімальних обсягів споживання пального України вийде до липня. Наразі найкраща ситуація - із постачанням дизелю, де постачання має невелике відхилення від прогнозних показників. Також, за оцінкою Куюна, непоганою є ситуація із постачанням скрапленого газу.

Водночас ситуація із наповненням ринку бензинами відстає від очікувань. Куюн пояснює це тим, що європейський ринок націлений на імпорт дефіцитного там дизпального, а щодо бензину ринок був навіть профіцитним. Нині заводи закривають внутрішній попит Європи на бензин і не мають зайвих обсягів для експорту в інші регіони.

Експерт зауважив, що через постійне збільшення радіусу пошуку бензину у травні до України прибули партії пального навіть із Бельгії.

Крім того, Куюн прокоментував питання цін на пальне.

"Так, ми зараз будемо мати високу ціну. На рівні 52-55 грн на бензин, 58-60 грн на дизпальне ринок нормально почувається. Бачимо, що черги зменшуються, тобто, десь ринок уже "намацав" цю точку рівноваги", - зауважив він.

Експерт розраховує, що наповнення ринку новими партіями пального приведе до зменшення цін до об'єктивних рівнів.

Як повідомлялося, одним із наслідків російської агресії стала паливна криза в Україні. До війни значну частину потреб у бензинах і дизпаливі країна задовольняла за рахунок постачань із росії та білорусі. У 2021 році 62% дизпалива й 50% бензину надходило з рф та білорусі. Ще по 10% імпортували з Литви і морем. Тепер ці маршрути втрачено.

Відео:

Video:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-