Результати та досягнення реформи професійно-технічної освіти
Організатор: Міністерство освіти і науки України.
Спікери: Дмитро Завгородній - заступник міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації; Ольга Коваль - народна депутатка України, голова підкомітету з питань професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти Комітету з питань освіти, науки та інновацій; Ірина Шумік - генеральна директорка директорату професійної освіти; Олена Колеснікова - голова Галузевої ради Федерації металургів України; Юрій Баланюк - голова Національного агентства кваліфікацій.
Коротко. Реформа професійно-технічної освіти та навчання (ПТО) є пріоритетом у масштабній програмі реформ, яку здійснює український уряд. Спільна програма ЄС та його держав-членів - Німеччини, Фінляндії, Польщі та Естонії EU4Skills, спрямована на підтримку реформи сектору ПТО в Україні. Реформа зокрема має на меті адаптувати навчання до вимог ринку праці та допомогти молоді й дорослим реалізувати власний потенціал.
Захід проходить в межах програми EU4Skills. Детальніше про програму EU4Skills: https://eu4skills.info/
Піся пресконференції учасники та представники медіа зможуть відвідати Київське вище професійне училище будівництва і дизайну, а також Київський професійний коледж з посиленою військовою та фізичною підготовкою й дізнатись, як працює профтех: поспілкуватися з дирекцією центру, його студентами та на власні очі побачити навчально-виробничий процес та результати реформи.
Реєстрація для представників ЗМІ триватиме до 2 травня включно: https://forms.gle/E1FE9LHuNodDYmQR7
Додаткова інформація за тел.: +380975137498, e-mail: mnesvitailov@internews.ua (Максим Несвітайл - менеджер проєктів ГО «Інтерньюз-Україна»)
Формат заходу – офлайн (Зала 2).
Журналісти зможуть поставити питання офлайн (Зала 2).
Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.
Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/@UkrinformTV
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Читайте Пресцентр Укрінформу в Telegram: https://t.me/presscenter_ukrinform?fbclid=IwAR0st84A_-gZzdo-Yej3lg_laJJuJ1ImX1BcnOYGJ4BVfV0io9vdlyfFP3w
Підсумкові матеріали:
МОН визначило пріоритетом побудову ефективної системи управління і фінансування закладів профосвіти
Одним з пріоритетів Міністерства освіти та науки є створення ефективної системи управління і фінансування закладів професійної освіти.
Про це на пресконференції в Укрінформі сказав заступник міністра Дмитро Загородній.
“Пріоритетні напрямки МОН — це побудова ефективної системи управління і фінансування закладів професійної освіти. Ми плануємо багато змін в цьому напрямку, ми з міністром освіти та міністром цифрової трансформації щиро віримо, що саме менеджмент може вплинути на якість роботи закладу освіти. Директор, управління, департаменти освіти саме ці люди можуть вплинути на ефективність роботи. Їм потрібно надати всі можливі інструменти, свободу, навчання, щоб вони впроваджували зміни. Покращення змісту якості професійної освіти і розвиток державно-приватного партнерства. Стосовно цього напрямку - це створення мережі навчально-практичних центрів, це якісні сучасні майстерні з різних спеціальність, де діти можуть здобувати необхідні навички”, - зазначив Завгородній.
Нині за результатами реформування професійної освіти з 2019 року, як повідомила на заході генеральна директорка директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік, на базі закладів професійної освіти створено 435 навчально-практичних центрів, з них 256 за державні кошти. Також уряд передав до комунальної власності 193 заклади професійної освіти, затверджено вже 151 державний освітній стандарт за професіями.
Як додала на заході народна депутатка, членкиня Комітету ВР з питань освіти, науки та інновацій Ольга Коваль, професійна освіта може дуже гнучко реагувати на потреби ринку праці, особливо в умовах міграції населення, закриття, руйнацію великої кількості підприємств, і люди вимушені опановувати нові професії.
“В закладі професійної освіти можна здобути, до прикладу, часткові кваліфікації за короткостроковими програмами, і це було введено нашими законодавчими змінами, зокрема законопроєктом №4147, який важливий для національної системи кваліфікацій, але не менш важливий для системи професійної освіти. Ми законодавчо закріпили поняття часткової кваліфікації, що дозволяє людям опановувати певний елемент професії, а не цілком, і скорочувати тривалість підготовки, виходити на ринок праці і легально працевлаштовуватися”, - сказала Коваль.
Також, як додала вона, влітку минулого року було ухвалено закон №7293 про закріплення часткових кваліфікацій в трудовому законодавстві, щоб люди, які отримують додаткові кваліфікації, могли швидше вийти на ринок праці. Також дозволяється здобувати професійну освіту повторно за кошти державного або регіонального замовлення.
Як зазначив на пресконференції голова Національного агентства кваліфікацій Юрій Баланюк, вже необхідно думати про підготовку тих людей, які будуть після перемоги України відбудовувати інфраструктуру, житло тощо. Зараз, за його словами, національна система кваліфікацій визнає неформальну та інформальну освіту, і на базі конкретних знань, вмінь та навичок людині може бути присвоєна відповідна кваліфікація. За його словами, вже 1002 особи отримали сертифікати про присвоєння професійної кваліфікації, в Україні діє 14 центрів, акредитованих Національним агентством кваліфікацій. Обмеженням є, за словами Баланюка, недостатня кількість професійних стандартів, яких наразі 277.
Як повідомляв Укрінформ, в Україні створили цифрову навчальну платформу «Професійна освіта онлайн» для учнів, педагогів та всіх охочих змінити професію чи освоїти нові навички.
Відео: