Початок ери електронного архівування в Україні
Організатор: Державна архівна служба України.
Спікери: Анатолій Хромов – голова Державної архівної служби України; Сергій Орлов – заступник Міністра юстиції України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізацій; Оксана Літвінова – керівниця проєктів цифрової трансформації Міністерства цифрової трансформації України; Валерій Бакал – старший національний ключовий експерт проєкту «Підтримка реформ та цифровізації сектору юстиції в Україні (ПРАВО-JUSTICE II)»; Тетяна Джуренко – аналітик комп’ютерних систем від АТ «ІнфоПлюс»; Олександр Хомінич – провідний аналітик комп’ютерних систем від АТ «ІнфоПлюс».
Довідково: У результаті успішної реалізації пілотного проєкту було запроваджено електронний архів та розроблено спеціалізоване програмне забезпечення. Це дасть змогу здійснювати роботу з архівування електронних документів у підрозділах центральних органів виконавчої влади та створить належні умови для постійного зберігання електронних документів Національного архівного фонду України та державних інформаційних електронних ресурсів.
Формат заходу – офлайн (Зала 1).
Журналісти зможуть поставити запитання офлайн (Зала 1).
Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.
Акредитація представників ЗМІ: anna@ukrinform.com.
Захід транслюватиметься на YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/@UkrinformTV.
Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Під час демонстрації ролика в ході прямого ефіру необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Читайте Пресцентр Укрінформу в Telegram: https://t.me/presscenter_ukrinform?fbclid=IwAR0st84A_-gZzdo-Yej3lg_laJJuJ1ImX1BcnOYGJ4BVfV0io9vdlyfFP3w.
Підсумкові матеріали:
Мін’юст і Держархівслужба презентували пілотний проєкт електронного архівування
Міністерство юстиції та Державна архівна служба реалізували та презентували пілотний проєкт щодо запровадження електронного архіву та створення належних умов для постійного зберігання електронних документів Національного архівного фонду і державних електронних інформаційних ресурсів.
Про це ішлося на пресконференції в Медіацентрі Україна-Укрінформ.
Як зазначив голова Державної архівної служби України Анатолій Хромов, у національному архівному фонді державних архівів на зберіганні є понад 86 мільйонів одиниць зберігання, датованих від 12 століття до теперішнього часу.
Він підкреслив, що в межах модернізації перед державними архівами України поміж інших стоїть завдання сканування цих матеріалів та переведення їх у цифровий формат.
“Державна архівна служба в першу чергу за допомогою різних партнерів міжнародних, українських значно збільшила темпи оцифрування. Тобто, порівнюючи, наприклад з 2019 роком, темпи оцифрування зросли на 500% . І ми думаємо, що в майбутньому, тобто наступний рік може дати взагалі цифру на тисячу відсотків. Тобто ми в рази збільшуємо темпи оцифрування і представлення цих оцифрованих копій”, - зауважив Хромов.
Він нагадав, що на сайті Держархівслужби вже запрацювало єдине вікно доступу до оцифрованих матеріалів з державних архівів.
“Там представлено уже понад 5 млн копій з 5 державних архівів. У перспективі всі архіви долучаться до єдиного вікна і я думаю, що в цьому році, до кінця цього року, буде близько 7 архівів там представлено і 10 мільйонів копій. І далі ця цифра буде збільшуватися”, - сказав голова Державної архівної служби.
Також він зазначив, що у 2007 році був створений Центральний державний електронний архів в Україні, метою якого було створити умови для зберігання електронних документів національного архівного фонду у відповідних сховищах.
“На жаль, держава не закінчувала цей процес і архів фактично був напівпорожній. Не існувало механізму юридичного і технічного для того, щоб електронні документи потрапляли на державне зберігання. Тобто архів збирав до себе так звані документи в електронній формі, але це є різні поняття, тому що коли ми говоримо про електронні документи, на заході їх дуже часто називають “born-digital” документи, які від початку створені в електронній формі. І враховуючи те, що більшість державних органів перейшли на електронний документообіг і створюють у себе документи з кваліфікованим електронним підписом, і відповідно, до нормативно-правових актів мають через певний час передавати їх на державне зберігання, перед нами була проблема - як же архіви спроможні прийняті ці документи”, - розповів Хромов.
Він зауважив, що технічну можливість пілотного проєкту підтвердили, “коли Міністерство юстиції передало пакет архівних електронних документів на зберігання в систему Державної архівної служби - зокрема, у сховище, реорганізованого і укрупненого у минулому році Центрального державного аудіовізувального електронного архіву”.
Хромов уточнив, що цей архів у майбутньому буде виступати єдиним сховищем для зберігання електронних документів.
“Пілот підкреслив, що є установа, яка може архівувати електронні документи, передати в наш аудіовізувальний архів на зберігання, як в сховище, і архіви спроможні потім мати доступ через відповідний інтерфейс і використовувати вже цю архівовану інформацію. В майбутньому ми плануємо створити єдиний “дата центр” для зберігання всіх електронних документів на базі цього архіву. І я думаю, що за підтримки колег з інших міністерств, відповідальних осіб за архіви в центральних органах виконавчої влади, інших органах, установах та організаціях буде відповідна підтримка уряду або інших наших партнерів і ми розбудуємо це єдине місце зберігання електронних документів з усіма вимогами до таких документів”, - зазначив голова Держархівслужби.
Як зазначив заступник міністра юстиції України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізацій Сергій Орлов, сьогодні всі державні органи передають документи національного архівного фонду до Державної архівної служби в паперовому вигляді.
“Лише Мін’юст кожного року передає близько 240 тисяч таких паперових документів, це кілька палет документів. І ми не найбільше міністерство, яке генерує документи, які мають бути передані саме до архівної служби… Цим пілотом ми поки не перебиваємо вимогу передачі таких документів, але ми показуємо, що є можливість дублювання і збереження такої інформації. І якщо раптом в майбутньому такі архіви будуть втрачені, все одно буде доступ до інформації, яка буде передана”, - сказав Орлов.
Він додав, що міністерство планує у подальшому виходити з комунікацією, щоб пояснювати як саме інші міністерства, центральні органи виконавчої влади можуть поліпшити свої системи, щоб передавати інформацію до Державної архівної служби.
“Сподіваюся, що найближчими роками ми зможемо з цього пілоту зробити повноцінний трек і повноцінну передачу документів на довготривале зберігання”, - додав заступник міністра.
Пілотний проєкт реалізовано Міністерством юстиції України разом із Державною архівною службою, Міністерством цифрової трансформації України, Проєктом ЄС “Pravo-Justice” та іншими партнерами.
Відео:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк