Українська мова в соціальних мережах та медіа

Українська мова в соціальних мережах та медіа

Укрінформ
28 жовтня, 13:00 - презентація досліджень “Вебсторінки українських ЗМІ у розрізі мовних версій” та “Українська мова у соцмережах”.

Організатори: Уповноважений із захисту державної мови, Центр контент-аналізу.

Учасники: Тарас Кремінь - Уповноважений із захисту державної мови; Сергій Стуканов - керівник аналітичного відділу Центру контент-аналізу. 

Коротко. Учасники заходу презентують результати дослідження близько 2000 вебпредставництв українських медіа. Експертами було проаналізовано 1,11 млн дописів, поширених в Україні на платформі іноземних соціальних мереж, таких як Facebook, Twitter (Х), Instagram, Youtube, TikTok тощо.

Формат заходу – офлайн (Зала 1).

Журналісти зможуть поставити запитання офлайн (Зала 1).

Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.

Акредитація представників медіа: anna@ukrinform.com.

Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/user/UkrinformTV

Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Підсумкові матеріали:

Кількість дописів українською мовою у соцмережах переважає – дослідження

Частка дописів українців державною мовою в українському сегменті соціальних мереж переважає.

Про це повідомив керівник аналітичного відділу Центру контент-аналізу Сергій Стуканов під час презентації в Укрінформі результатів досліджень "Вебсторінки українських ЗМІ у розрізі мовних версій” та “Українська мова у соцмережах”.

"Вперше за всю історію нашого дослідження частка дописів, які робляться в українському сегменті соціальних мереж українською мовою, переважає. Ми маємо станом на зараз 56% дописів українською мовою, вони робилися у серпні-вересні 2024 року", - сказав він.

За його словами, інша частина - 44%, були написані російською мовою.

"У 2020 році частка української мови була відверто жалюгідною, приблизно 15%, у 2022 - був сплеск до 37-38%, у 2023 році українська мова вийшла майже на показник половини і зараз тенденція посилення становища української мови в українському сегменті соціальних мереж підтверджується", - підкреслив він.

Експерт зазначив, що «відскоку», пов'язаного із можливою зміною мовної тенденції, немає.

У ході дослідження були проаналізовані близько 2000 вебпредставництв українських медіа, а також 1,11 млн дописів, поширених в Україні на платформі іноземних соціальних мереж, таких як Facebook, Twitter (Х), Instagram, Youtube, TikTok тощо.

Як повідомляв Укрінформ, до основних джерел інформації більшість українців наразі відносять Телеграм-канали, сюжети в Ютубі, телемарафон, розповіді очевидців і офіційні сторінки та соцмережі держорганів влади.

Facebook, Twitter та Instagram сформувалися як переважно україномовні середовища - дослідження

Станом на зараз в Instagram, Twitter (Х) та Facebook понад 80% дописів українською мовою.

Про це заявив керівник аналітичного відділу Центру контент-аналізу Сергій Стуканов під час презентації досліджень "Вебсторінки українських ЗМІ у розрізі мовних версій” та “Українська мова у соцмережах”, що відбулася в Укрінформі.

"Ми бачимо, що Instagram, Twitter (Х) та Facebook мають понад 80% дописів в українському сегменті соціальних мереж, які робляться українською мовою. Це тенденція, яка підтверджується, порівняно з попередніми роками (2020, 2022, 2023 - ред.)", - сказав Стуканов.

За його словами, Instagram продемонстрував незначне зменшення частки - минулого року було 92%, а нині - 87%, Twitter (Х) продемонстрував зростання, Facebook підтвердив попереднє співвідношення на рівні 80% української мови. Також зафіксовано зростання в Youtube і незначне падіння у TikTok.

"Найпопулярніші західні соціальні мережі - це Facebook, Twitter (Х) та Instagram. Вони станом на сьогодні сформувалися як переважно україномовні середовища, що підтверджується вже протягом трьох років. Частка користувачів, які надають перевагу українській мові в цих соціальних мережах, коливається в межах 80-90%, що стає важливим середовищем для тих українців, які ще користуються російською, але вони опиняються в меншості, і я думаю, що те наявне середовище сприяє їхньому переходу на українську мову", - додав Стуканов.

Дослідження продемонстрували результати близько 2000 вебпредставництв українських медіа. Також експертами було проаналізовано 1,11 млн дописів, поширених в Україні на платформі іноземних соціальних мереж, таких як Facebook, Twitter (Х), Instagram, Youtube, TikTok тощо.

Як повідомляв Укрінформ, українській владі й громадянському суспільству критично важливо розуміти особливості медіаспоживання різних авдиторій.

Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-