Дубілет з «Привату» пішов, а його iGov почав там паспорти «видавати»

Дубілет з «Привату» пішов, а його iGov почав там паспорти «видавати»

Аналітика
Укрінформ
Розробники iGov «подарували» системі Приват-24 свою технологічну інновацію. На добру і незабутню згадку

У перший день літа Приватбанк анонсував запуск нової функції – оформлення ID-карток для українських громадян через систему інтернет-банкінгу Приват-24. День у день з відкриттям Туреччиною вільного в’їзду для українців з ID-картками.

Банкіри обіцяють, що для замовлення внутрішнього біометричного паспорта тепер не доведеться нести документи в міграційну службу або центр надання адміністративних послуг (ЦНАП). Електронний соціальний кабінет користувача Приват-24 сформує усі необхідні анкетні дані і автоматично відправить їх у міграційну службу. Правда, туди банківському клієнту таки доведеться чимчикувати особисто – фото, відбитки пальців, підпис… Все це банківський сервіс ще не навчився «штампувати». Та то вже було б занадто. Все ж таки документ, що посвідчує особу – не простий папірець. До того ж, послуга поки що доступна лише жителям двох українських міст – Дніпра і Кривого Рогу (місцеві міграційні служби виявились найбільш технологічно підготовлені). Трохи згодом, приватівці обіцяють розширити географію послуги на всю Україну.

Чіп – це сучасно, а ще зручно і не дорого

З січня минулого року, коли в Україні було запроваджено оформлення паспорта громадянина у формі ID-картки, що містить електронний безконтактний чіп, щодня новий внутрішній паспорт оформляють 5-6 тисяч громадян України (станом на травень 2017-го). За словами голови Державної міграційної служби Максима Соколюка, українці вже оформили понад 550 тисяч нових ID-карток. Головна їх відмінність від звичайного паперового паспорта – більша захищеність. Електронний безконтактний чіп з персональними даними людини неможливо змінити або скопіювати.

Цю загальносвітову сучасну практику документування громадян вирішили в свій час підтримати волонтери-розробники сервісу iGov. Ініціатор проекту, бувший IT-директор Приватбанку Дмитро Дубілет згадує: «Цікаво, коли я працював в Приваті, я так і не наважився додати iGov в Приват24, так як не хотів лити воду на млин тих, хто поширював теорію змови і говорив, що iGov - це проект Привату. А тепер, коли я пішов з банку, iGov там з'явився ... Дивовижний парадокс...». Рішення про передачу прав користування сервісами iGov націоналізованому Приватбанку дійсно далося йому не дуже непросто.

Здай документи - не виходячи з кабінету

Отже, віднині замовлення ID-карток через інтернет-банк Приват-24 виглядає так. В будь-який час користувач може зайти у свій кабінет, вибрати «Соціальний кабінет» та оформити заявку у вкладці «Персональні документи». Причому заповнювати форми та переписувати дані зі своїх документів немає необхідності – вся інформація підтягується автоматично. Видача документів відбувається у підрозділі міграційної служби за місцем проживання. Людина отримує інформацію про час, коли їй потрібно буде прийти в Міграційну службу, щоб забрати картку.

Прес-секретар Приватбанку Олег Серга розкрив Укрінформу деякі подробиці. «Ми допомагаємо людині в електронній формі записатися в чергу на отримання ID-картки і передаємо до Міграційної служби інформацію, яка потрібна для початку цього процесу. Громадянину залишиться лише здати відбитки пальців та сфотографуватися там на місці. Адже фото на «чіпований» паспорт можна зробити лише на сертифікованому апаратному комплексі. За його словами, інновація в тому, що банк передає в необхідній формі для міграційної служби інформацію про клієнта. Тобто фактично заповнює за нього анкету.

На наше запитання, чому на сьогоднішній день тільки два міста підключені до послуги, пан Серга відповів: «Провайдером самої послуги виступає портал IGov – він запускає такі послуги там, де місцеві служби технічно готові до прийому і обробки інформації. Тобто, в Дніпрі і в Кривому Розі служби технічно готові, щоб в електронному вигляді приймати і передавати дані. Думаю, до кінця року по всій Україні можна буде користуватися нашою «паспортною» функцією».

А тим часом, з 1 червня Туреччина та Україна взаємно дозволили громадянам в'їжджати на свою територію і перебувати до 90 днів по пред’явленню лише внутрішнього паспорта у формі ID-картки. Передбачаємо, що українців, які їздять на «сірі» сезонні заробітки до турецьких курортів, це більш ніж влаштує.

Оксана Поліщук, Київ

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-