Нацрада щомісяця публікуватиме рейтинг популярності телеканалів
Про це заявив у вівторок голова Нацради Юрій Артеменко під час прес-конференції «Рейтинги телеканалів серед користувачів IPTV та OTT» в Укрінформі.
«Телевізійна панель, піпл-метри, які досліджують ефірні телеканали, працюють: ці дані можуть переглядати і рекламодавці, і глядачі, а от з провайдерами у нас був вакуум. Тому початок співпраці Національної ради з рейтинговим агентством Big Data Ua - дуже важливий. Раз на місяць на сайті Нацради будуть публікуватися результати онлайн-досліджень про перегляд українських телеканалів у сегментах OTT та IPTV, також ми їх розповсюджуватимемо всіма можливими способами. Таким чином, ми інформуватимемо й індустрію, і широку аудиторію про рівень популярності телеканалів, а також створимо умови, за яких вони конкуруватимуть. По-друге, ми сприятимемо новим технологіям розповсюдження контенту, адже поки навіть не знаю, що буде раніше: ми перейдемо на цифрове мовлення чи всі користуватимемось технологіями OTT/IPTV. Ці нові технології зараз не лише набирають сили, а й можуть стати новим сегментом ринку», - сказав Артеменко.
Разом з тим він наголосив, що Нацрада запрошує до співпраці всі експертні та дослідницькі організації, адже має намір створити на своїй базі фаховий аналітичний майданчик.
Директор ТОВ «Незалежна рейтингова агенція Big Data Ua» Сергій Бойко зі свого боку пояснив, що «OTT та IPTV - це телебачення, яке використовує Інтернет для доставки сигналу до глядача». При цьому технологія ОТТ на відміну від IPTV не потребує підключення до послуг визначеного провайдера і використання спеціальних пристроїв (септобоксів) або смарт-карт. За його словами, найбільше користувачів OTT/IPTV - а саме 80% - проживають у містах із населенням від 25 тисяч осіб.
Крім того, Бойко зазначив, що будь-якому державному регуляторному органу на сьогодні не вистачає аналітичної інформації, на підставі якої приймати рішення щодо регулювання ринків.
«Наша співпраця буде розвиватися у напрямках надання більш грунтовної інформації щодо ринку платного телебачення в Україні, про нові продукти, які ми збираємося запускати найближчим часом (інформація про абонентів, телеканали, які представлені в пакетах провайдерів тощо). Таку інформацію ми надаватимемо і Нацраді, і на загал для того, щоб на з'явились рівні умови гри для гравців ринку, а також прозорість, яка дозволяє функціонувати бізнесу», - додав керівник агенції Big Data Ua.
Член Нацради Сергій Костинський уточнив, що дані Big Data Ua регулятор використовуватиме для прийняття рішень щодо покарання телеканалів за певні правопорушення.
«Інформація точно буде використана нами при підготовці проектів рішень щодо правопорушень. Ці дані ми будемо використовувати за такими темами, як порушення прав глядачів, зокрема прав дітей і юнацтва, територіальна цілісність України, розпалювання ворожнечі та популяризації органів державної влади країни-агресора», - сказав Костинський.
Рейтингове агентство Big Data Ua спеціалізується на вимірюванні поведінки перегляду аудиторії сервісів IPTV (Internet Protocol Television) і OTT (Over the Top, частина технології IPTV). В основі цих рейтингів лежить цілодобовий онлайн-моніторинг поведінкових настроїв глядачів: які канали вони дивляться, що саме на кожному з каналів привертає їхню увагу і викликає інтерес. Рейтинги Big Data Ua дають повне уявлення про популярність телеканалів з можливістю групувати дані за географічними, часовими, демографічними та іншими ознаками.