У СБУ розповіли про "еволюцію" диверсій у транспортній сфері
Про це заявив експерт СБУ з питань захисту об’єктів транспортного комплексу Дмитро Нєвєдров під час міжнародного круглого столу у Києві "Роль та місце спеціальних служб у захисті об’єктів критичної інфраструктури".
"На сьогодні головними негативними чинниками для критичної інфраструктури є підривна діяльність, що спрямована на ослаблення, зупинку функціонування та деформацію стратегічно важливих автомобільних та залізничних сполучень, станцій, вузлів і ключових магістралей... Лише за останні три роки на об’єкти транспорту здійснено понад 40 протиправних посягань, в 7 випадках зловмисникам вдалося частково пошкодити об’єкти залізничного та автомобільного транспорту", - сказав він.
При цьому, згідно з аналізом, підготовка та здійснення диверсій на об’єктах транспорту координувалася "суб’єктом ззовні" та носила цілеспрямований характер. "Блокування ключових траспортних коридорів шляхом фізичного руйнування їх складових, і в майбутньому залишатиметься в арсеналі агресора", - заявив експерт.
В цьому контексті, як зазначив Нєвєдров, важливим залишається завдання підвищення рівня фізичної захищеності об’єктів транспорту, вирішення якого можливе за умови тісної співпраці СБУ, Мінінфраструктури та власників потенційно уразливих об’єктів.
Окремо експерт СБУ вказав виявлену тенденцію до своєрідної "еволюції" загроз у транспортній сфері, що викликано веденням Росією гібридної війни проти України.
"Поряд із застосуванням суто класичної підривної тактики, агресор для дестабілізації обстановки в Україні використовує державні та політичні інституції, підконтрольні засоби масової інформації, а в окремих випадках і бізнес-структури, підконтрольні державі. Тобто, формат протистояння вже не розглядається як боротьба спецслужби проти спецслужби, а зміщений у модель боротьби між державними системами", - заявив Нєвєдров.
Зокрема, до таких викликів слід віднести підривну діяльність, спрямовану на знищення статусу України як "морської держави", що здійснюється шляхом ослаблення національної системи послуг морських перевізників, блокування водних шляхів та дискредитації міжнародного іміджу України.
Експерт підкреслив, що в цьому контексті забезпечення нацбезпеки вже не покладається лише на правоохоронний блок, але й потребує зосередження зусиль органів держвлади та суспільства в цілому. Водночас, важливим залишається організація комплексної міжвідомчої системи захисту, своєчасний обмін інформацією та комплексне аналітичне опрацювання проблемних питань.