Гриневич сказала, як зупинити відтік студентів за кордон

Гриневич сказала, як зупинити відтік студентів за кордон

Укрінформ
Підвищення вимог до якості освіти і забезпечення якості освіти дозволить зупинити відтік студентів у закордонні виші. 

Про це заявила міністр світи та науки Лілія Гриневич на розширеному засіданні колегії МОН з питань змін у вищій освіті, повідомляє кореспондент Укрінформу. 

"Чим ми можемо привабити студентів, зупинити їх (від виїзду на навчання за кордон — ред.), то це тільки якістю вищої освіти, яка зростає, вищою освітою, яка спрямована на очікування ринку праці, на випередження. Щоб підвищити якість освіти, ми пропонуємо визначити три пріоритетні напрямки змін: створення механізмів для забезпечення якості освіти, які все ще в Україні практично відсутні. Друге - інтеграція до європейського простору вищої освіти та наукових досліджень. Третє - формування та розвиток освіти впродовж життя, яка сьогодні в Україні фактично у зародковому стані", - сказала Гриневич.

Разом з тим вона зауважила, що серед причин від'їзду в іноземні виші студентів та викладачів не тільки недофінансування вищої освіти. За словами міністра, цей процес обумовлений і внутрішнім життям самих вишів - забюрократизованістю процесів, небажанням змін згідно з викликами часу. 

На думку Гриневич, забезпечення якості освіти можливе, серед іншого, завдяки таким інструментам, які довели свою ефективність: вступ за результатами ЗНО, єдине фахове випробування в магістратуру, адресне розміщення державного замовлення (місце за абітурієнтом), конкурсний розподіл держзамовлення в магістратуру.

Читайте також: Гриневич доручила розібратися з коштами на опалення вишів

«Ці інструменти треба вдосконалювати і розвивати. ...Там, де немає прозорих правил гри, починається ручне керування, засноване на зовсім інших вартостях», - резюмувала Гриневич, підкресливши що міністерство від цих правил не відмовиться.

Окрему увагу, за словами міністра, потрібно приділити сучасному змісту освіти.

«Ми працюємо зараз над новими стандартами, основна ідея цих стандартів має базуватися на компетентнісному підході, має включати формування загальних компетентностей і потреби ринку праці", - сказала Гриневич.

За її словами, вже розроблено близько 200 проектів стандартів бакалаврів і магістрів. У 2018 році планується розробка стандартів докторів філософії (освітня частина) і молодших бакалаврів.

В той же час, зазначила вона, запровадження цих стандартів потребує функціонування внутрішньої та зовнішньої систем забезпечення якості освіти.

"Стандарти має погоджувати НАЗЯВО - Нацагентство із забезпечення якості освіти. Ми чекаємо перезавантаження НАЗЯВО. Я хочу підкреслити, що Міністерство освіти та науки зацікавлене в перезавантажені робити НАЗЯВО, і хочу спростувати міфи про те, що ми хочемо виконувати роботу НАЗЯВО і не допускаємо його роботи", - сказала Гриневич.

Вона висловила сподівання, що в співпраці з Верховною Радою це питання буде вирішено, але наголосила, що для того, щоб зазначені стандарти запрацювали з вересня 2018 року, МОН вимушене буде взяти на себе функцію погодження цих стандартів. 

"Нам доведеться передбачити, що деякі функції НАЗЯВО, які не можуть очікувати, ми мусимо в МОН взяти на себе, поки НАЗЯВО повноцінно запрацює, бо це не дозволяє системі вищої освіти рухатися вперед", - сказала Гриневич.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-