За усвідомлений вибір: провідні медіа України підписали меморандум
Презентація Меморандуму відбулася у вівторок в Укрінформі.
Під документом підписались уже 63 ЗМІ, медіа-організацій та окремих журналістів.
Як розповіла один з ініціаторів меморандуму, шеф-редактор інтернет-видання "Детектор медіа" Наталія Лігачова, рух спрямований, насамперед, на те, щоб "розділити якісні медіа від немедіа" і щоб українські громадяни мали можливість отримувати інформацію саме з тих ЗМІ, які працюють насправді якісно і об'єктивно.
"Ми хочемо об'єднати ті медіа, які хочуть працювати якісно. Зараз це світовий тренд. Усі світові ЗМІ об'єднуються, щоб захистити своє право мати якісну інформацію і захистити право громадян отримувати якісну інформацію, яка дозволить їм зробити усвідомлений вибір", - зазначила Лігачова.
Вона зауважила, що цей меморандум жодним чином не спрямований на те, аби боротися з тими ЗМІ, які хочуть просто заробляти гроші, а навпаки має на меті захистити ті медіа, які прагнуть працювати чесно і об'єктивно.
Виконавчий директор ГО "Інститут масової інформації" Оксана Романюк висловила сподівання, що цей меморандум може стати орієнтиром для виборців, яким саме медіа можна довіряти, хто з медіа працює за стандартами, дотримується достовірності і балансу. "І це надзвичайно важливо нині, бо ми бачимо, як падає довіра до медіа сьогодні у світі. Люди зневірені і вони хочуть насправді знати медіа, яким можна довіряти", - сказала вона.
Генеральний директор Укрінформу Олександр Харченко у свою чергу зазначив, що для Укрінформу приєднатися до такого Меморандуму є справою принциповою і надзвичайно важливою. "Це вже не перша спроба саморегуляції серед медіа. І наше агентство теж про це неодноразово говорило, і дуже добре, що є люди, які надали цьому процесу динаміки. Ми будемо в цьому брати найактивнішу участь", - наголосив він.
Медіа і медіа-організації, що підписали меморандум, взяли на себе зобов'язання бути неупередженими до всіх кандидатів, збалансовано висвітлювати виборчий процес, відмовитися від розміщення чорного піару та поширення завідомо неправдивої інформації, що мають на меті дискредитацію учасників виборчого процесу.
Презентація руху "Медіа за усвідомлений вибір" в Укрінформі / Фото: Мінченко Геннадій, УкрінформКрім цього, підписанти зобов'язалися не подавати недостовірну інформацію, докладати всіх можливих зусиль для перевірки озвучених кандидатами фактів і спростовувати неправдиву інформацію.
За словами Лігачової, підписанти Медіаруху упродовж 2019 року планують розробити методологію, яка дозволить певним чином маркувати ЗМІ, що заслуговують на довіру споживачів до поширюваної ними інформації.
У майбутньому ж підписанти Меморандуму не виключають можливості створення на його базі відповідного журналістського руху.
Лігачова зауважила, що Меморандум залишається відкритим, і до нього можуть долучитися усі відповідальні медіа. Найближчим часом, за її словами, буде розроблено спеціальне положення про членство.
Серед підписантів Меморандуму - Національна суспільна телерадіокомпанія України, УНІА «Укрінформ», Українське радіо, ІА “Інтерфакс-Україна”, «Дзеркало тижня», Liga.net, Цензор.нет; ГО «Громадське радіо», ГО “Детектор медіа”, ГО “Інститут масової інформації”, Фундації “Суспільність”, ГО “Центр демократії та верховенства права”, МГО “Інтерньюз Україна”, ВГО “Незалежна асоціація телерадіомовників”, ГО “Інститут демократії імені Пилипа Орлика”, ГО “Інститут розвитку регіональної преси”, Українська фундація безпекових студій, Інститут розвитку регіональної преси та інші.