День знань: Шмигаль та Шкарлет відвідали Київське училище будівництва і дизайну
Про це він сказав у вітальному слові під час урочистостей у Київському вищому професійному училищі будівництва і дизайну з нагоди Дня знань, повідомляє кореспондент Укрінформу.
“Світ змінюється. Ковід його змінив докорінно. Сьогодні є великий кадровий голод на ринку праці... Зростають заробітні плати, сьогодні є запит на практичні навички, на робітничі професії, на працівників, які мають практичну освіту. І тому ми робимо наголос на дуальній освіті, коли освітній заклад і бізнес укладають угоди, і учень отримує перевагу - навчаючись, має можливість працювати”, - зазначив Шмигаль.
За його словами, переваги дуальної освіти є і для бізнесу, і для закладів освіти, і для самого учня, оскільки останній вже знає, де буде працювати, “отримує більшу стипендію і, відповідно, буде отримувати більшу заробітну плату з першого дня своєї роботи”.
“Сьогодні вже за два роки від моменту початку реалізації дуальної освіти в Україні більше 200 (навчальних – ред.) закладів уклали з більш ніж півтори тисячі підприємств відповідні договори. Відповідно, учні таких закладів вже сьогодні, навчаючись, отримують практичний досвід роботи на підприємствах”, - сказав Шмигаль.
Денис Шмигаль і Сергій Шкарлет відвідали Київське вище професійне училище будівництва і дизайну / Фото: Володимир Тарасов, УкрінформВін наголосив, що “сьогодні державно-приватне партнерство має стати ще державно-приватно-регіональним, тому що заклади професійно-технічної, професійної освіти сьогодні є комунальними, і в умовах регіональної конкуренції, коли громади конкурують за інвестора, насправді створюються можливості для дофінансування”.
“І це необхідність насправді, а не можливість, дофінансовувати з місцевих бюджетів у подібні заклади і створювати бази спільно з бізнесом”, - вважає Прем’єр-міністр.
Також Шмигаль заявив, що в Україні вже створені 300 навчально-практичних центрів сучасної професійної (професійно-технічної освіти).
“Цього року ми 150 млн грн, найбільша сума за всю історію, виділяємо, власне, для створення навчально-практичних центрів. 68, мені здається, цього року ми створимо. Загалом створено 300 вже. Якщо більше 700 навчальних закладів, то фактично наша ціль - створити навчально-практичні центри в усіх закладах професійно-технічної освіти. І це, власне, мета таку базу практичну зробити, щоб в нас було як в Німеччині, коли учні 30 % часу проводять, навчаючись теорії, а 70% - навчаючись практиці”, - сказав Шмигаль.
У свою чергу міністр освіти і науки Сергій Шкарлет анонсував покращення підтримки майстрів і студентського руху в професійно-технічних училищах України.
«Ми з вами стоїмо на порозі значних змін у професійній та професійно-технічній освіті, готується новий закон, працює робоча група щодо підтримки майстрів виробничого навчання, студентського руху в закладах профтехосвіти», - сказав Шкарлет.
Він додав, що професія будівельника є яскравим драйвером економіки і пріоритетом для створення робочих місць.
Як повідомлялося, дуальна форма здобуття професійної освіти – це спосіб навчання, за яким теоретичний матеріал опановується в закладі з педагогом, а практичне навчання проходить на виробництві.