Як працюватимуть школи й дитсадки під час війни: Міносвіти визначило порядок
Як передає Укрінформ, про це повідомляє Міністерство освіти та науки.
"Для убезпечення всіх учасників освітнього процесу під час правового режиму воєнного стану МОН 25 лютого 2022 року рекомендувало в усіх закладах освіти оголосити канікули щонайменше на два тижні. ...Бойові дії в окремих регіонах продовжуються, і наше головне завдання – зберегти життя кожного громадянина нашої держави. Водночас ми відслідковуємо і бачимо, що є регіони, в яких ситуація більш спокійна, і вони можуть продовжити освітню діяльність", - зазначив міністр освіти та науки Сергій Шкарлет.
Садочкам рекомендовано тимчасово призупинити освітній процес.
У зв’язку з тим, що в частині регіонів України зберігається реальна загроза для життя та здоров’я мирних мешканців, а в більшості регіонів по кілька разів на день оголошується повітряна тривога, рекомендується після завершення канікул організовувати роботу закладів освіти залежно від конкретної ситуації:
- тимчасове призупинення освітнього процесу (виконання працівниками закладів освіти заходів та завдань, що визначені військово-цивільною адміністрацією);
- організація освітнього процесу за дистанційною формою навчання (за погодженням з військово-цивільною адміністрацією).
Для учнів закладів загальної середньої освіти з числа тимчасово внутрішньо переміщених осіб (особи, які внаслідок агресії РФ евакуйовані з місця постійного проживання) навчання також може бути організовано за заявою одного з батьків за індивідуальною формою: екстернатною, сімейною (домашньою).
Учні з числа внутрішньо переміщених осіб можуть тимчасово відвідувати (за заявою одного з батьків) заклади загальної середньої освіти за місцем тимчасового перебування.
Крім того, рекомендуємо у будь-якому варіанті використовувати наявні електронні ресурси, насамперед Всеукраїнську школу онлайн, регіональні платформи, ресурси закладів освіти, у тому числі приватних, про які раніше інформувало Міністерство освіти і науки України. Для цього просимо місцеві органи управління освітою поширювати зазначену інформацію та допомогти організувати підключення до дистанційної форми навчання здобувачам освіти, у тому числі з числа внутрішньо переміщених осіб.
"Особливу увагу прошу звернути на дітей з особливими освітніми потребами. Рекомендуємо розглянути можливість надання таких послуг дистанційно, у тому числі для внутрішньо переміщених осіб", - підкреслив міністр.
З досвіду роботи спеціальних закладів освіти для дітей з особливими освітніми потребами для реалізації індивідуального навчального плану, надання рекомендацій батькам та перевірки виконаних завдань педагогам (вчителям, спеціальним педагогам (вчителям-дефектологам, вчителям-логопедам) можна рекомендувати використовувати такі засоби комунікації:
- розміщення завдань та рекомендацій на сайті закладу;
- створення груп із батьками, учнями у соціальних мережах (Viber, Telegram, WhatsApp тощо);
- використання електронних платформ (ZOOM, Google Clasroom тощо);
- проведення скайп-конференцій;
- спілкування в телефонному режимі; листування через електронну пошту тощо.
Також у МОН звернули увагу на необхідність психологічної підтримки дітей. Низку відповідних матеріалів, що постійно поповнюється, розміщено на сайті Міністерства, чимало ресурсів пропонується громадськими організаціями в мережі Інтернет. Зокрема, психологи та педагоги, які створюють рекомендації, що допоможуть у найскладніший час та будуть необхідні у післявоєнний період.
У закладах профтехосвіти: теоретичну частину освітньої програми після завершення канікул рекомендовано організувати з використанням технологій дистанційного навчання, що не передбачає відвідування закладів освіти її здобувачами та педагогічними працівниками.
Для проведення практичної частини (виробничого навчання та виробничої практики) задіяти навчальні майстерні, лабораторії, полігони, а також місця, відведені для проходження практики, на підприємствах. У разі, якщо виробничу практику здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти неможливо організувати у звичайному режимі, створити можливість її проходження з використанням технологій дистанційного навчання.
Практичну частину підготовки, яку неможливо виконати, перенести на період після закінчення воєнного стану.
Для учнів першого-другого курсу можливе перенесення годин теоретичного та практичного навчання на наступний навчальний рік.
Коледжам та університетам після завершення канікул також рекомендовано розпочати освітній процес у залежності від безпекової ситуації в регіонах, де ситуація дозволяє розпочати освітній процес у дистанційному чи змішаному форматі.
Водночас рекомендовано забезпечити особливі умови навчання (встановлення індивідуального графіка навчання, надання академічної відпустки тощо) для тих здобувачів освіти, які перебувають в лавах ЗСУ або в підрозділах територіальної оборони, займаються волонтерською діяльністю, і внести зміни до затвердженого графіка освітнього процесу з урахуванням поточних змін.
Як повідомлялося, у зв’язку із введенням воєнного стану МОН рекомендувало тимчасово призупинити освітній процес у закладах дошкільної, загальної середньої і професійної (професійно-технічної) освіти й оголосити канікули щонайменше на два тижні. Водночас під час оголошених канікул оплата праці працівників закладів освіти має здійснюватися відповідно до норм чинного законодавства.