Більш як 40% українців довіряють ЗМІ, де працюють професійні журналісти
Про це свідчать результати опитування, проведеного Київським міжнародним інститутом соціології, передає Укрінформ.
"Серед запропонованих джерел інформації респонденти скоріше довіряють ЗМІ, де працюють професійні журналісти, – 40%, або ж окремим журналістам, які довели якість своїх матеріалів, – 30%. 12% віддають перевагу дописам блогерів та постам відомих людей у соцмережах", – ідеться в опитуванні.
Жінки дещо частіше віддають перевагу ЗМІ з професійними журналістами – 45%, ніж чоловіки – 35,5%. Натомість чоловіки частіше довіряють окремим журналістам – 34,5%. Серед жінок таких 27%.
Зі зростанням рівня освіти простежується тенденція стосовно більшої довіри до конкретних журналістів – 34,5% проти 29% серед респондентів із середньою освітою.
Основними критеріями професійності журналіста респонденти називають репутацію журналіста – 55% і якість самого матеріалу – 54%.
Інші критерії є менш важливими для опитаних. 23% звертають увагу на репутацію медіа, а 8% - на наявність журналістського посвідчення у певного автора.
Чоловіки дещо частіше звертають увагу на репутацію журналіста, а жінки – на якість матеріалу. Стосовно репутації медіа – то на неї частіше, ніж серед інших груп, звертають увагу респонденти з вищою освітою – 29%.
Опитування проводилось впродовж 26-30 липня 2022 року Київським міжнародним інститутом соціології (КМІС) спільно із фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва на замовлення Комісії з журналістської етики та за підтримки International Media Support (IMS) методом CATI. Опитані тисяча респондентів, що мешкають у всіх регіонах України. Максимальна статистична похибка вибірки не перевищує 3,5%.
Як повідомляв Укрінформ, згідно з опитуванням соціологічної групи “Рейтинг”, 75% респондентів вважають патріотизм ветеранів позитивною рисою. Близько чверті респондентів зазначили, що ветеранам властива незалежність у прийнятті рішень, дисциплінованість, ще 13% назвали працьовитість, 9% — законослухняність.