В Україні суттєво покращився рівень медіаграмотності серед населення
Про це свідчать результати дослідження «Індекс медіаграмотності української аудиторії», які презентувала кандидат соціологічних наук, доцент, старший науковий співробітник Інституту соціології НАН України Марта Наумова під час пресконференції в Укрінформі.
За словами Наумової, рівень загального індексу медіаграмотності українців значно змінився з 2020 по 2022 рік, частка аудиторії з вищим за середній рівень показника зросла з 55% до 81%.
Крім того, частка аудиторії з високим рівнем компетентності зросла удвічі в трьох субіндексах загального рівня медіаграмотності: розуміння ролі ЗМІ у суспільстві (з 45% до 72%), цифрової компетентності (з 49% до 64%) та чутливості до спотвореного контенту (з 56% до 66%). Виняток становить лише субіндекс використання медіа, який значущо не змінився.
Дослідження засвідчило, що високий рівень медіаграмотності у молоді 18-25 років і низький серед старшої вікової групи 56-65 років.
Загальнонаціональне опитування проводилося компанією New Image Marketing Group на замовлення «Детектора медіа» у грудні 2022 – січні 2023 року. Дані зібрані за допомогою інтерв’ю face-to-face за допомогою планшета за стандартизованим опитувальником (CAPI). Опитано 1200 жителів України віком від 18 років. Тип вибірки: репрезентативна за віком, статтю, областю і типом населеного пункту (за винятком тимчасово окупованих територій Донецької, Луганської, Запорізької, Херсонської областей та АР Крим).