Мовний омбудсмен розповів, на що йому скаржаться українці
Про це повідомляє пресслужба уповноваженого, передає Укрінформ.
"Найбільше повідомлень про порушення законодавства про державну мову надійшло з міста Києва (598 звернень), Харківської (249), Одеської (221), Дніпропетровської (133), Київської (73), Миколаївської (32), Запорізької (31) та Львівської (25) областей", - йдеться у повідомленні.
Зазначається, що 555 звернень стосуються відсутності української версії сайтів інтернет-магазинів та вебсайтів, через які здійснюється обслуговування споживачів, 287 звернень - порушень безпосередньо під час обслуговування, 108 - у сфері надання інформації про товари і послуги.
Громадяни також скаржаться на недотримання вимог законодавства щодо мови інформації для загального ознайомлення. За 5 місяців надійшло 240 звернень громадян щодо зовнішньої реклами та вивісок.
Щодо дотримання законодавства про державну мову в освіті педагогічними та науково-педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої та вищої освіти від початку року надійшло 183 звернення.
Про порушення у сфері охорони здоров’я під час надання послуг у лікарнях, діагностичних центрах та сімейних амбулаторіях, а також отримання інформації від лабораторних центрів недержавною мовою повідомило 76 громадян.
Крім того, 106 звернень громадян стосувалися порушень мовного закону в органах влади (законодавчої, виконавчої, судової), 37 - у сфері культури та 83 - у медіа.
За результатами розгляду звернень громадян уповноваженим ужито заходів реагування, як-от проведення державного контролю та накладення на порушників санкцій, передбачених Кодексом про адміністративні правопорушення.
Як повідомлялося, протягом 2022 року до мовного омбудсмена надійшло 2846 звернень щодо порушення мовного законодавства.