Державний оператор тилу передбачив цьогоріч ₴40 мільярдів на закупівлю харчів для армії

Державний оператор тилу передбачив цьогоріч ₴40 мільярдів на закупівлю харчів для армії

Укрінформ
Державний оператор тилу (ДОТ) планує демонополізувати ринок постачання харчування для ЗСУ та закуповувати продукти для військових за цінами, які не перевищують середньостатистичні в торговельних мережах.

Як повідомляє кореспондент Укрінформу, про це на брифінгу щодо нових підходів до забезпечення ЗСУ харчуванням повідомила директорка з управління закупівлями ДОТ Вікторія Виноградова.

За її словами, серед цілей, які ДОТ ставить перед собою, - демонополізувати ринок, забезпечити безперервність, повноту і своєчасність поставок продуктів харчування, запобігти корупційним ризикам, забезпечити належну якість продуктів і ціни для ЗСУ не більші, ніж середні у ритейлі.

«Ми ставимо однією з цілей для себе ціни на продукти харчування. Для ЗСУ вони повинні бути не більше, ніж середні ціни, які ви бачите у ритейлу і які середньостатистичний споживач може побачити в магазині. Якщо ми говоримо про бюджет харчування, то це 40 млрд грн. Наразі до нас доведено 12,7 млрд грн на квітень-липень, тобто на ІІ квартал 2024 року», - зазначила Виноградова.

Також вона повідомила про три моделі забезпечення армії, на яких фокусується ДОТ.

«Перша модель – 4PL, це коли ритейлери доставляють безпосередньо товар до військових частин, друга модель - 3PL, коли ми закуповуємо окремо товари від виробників продукції, далі виробники доставлять їх до нашого логістичного партнера, логістичного центру, і тоді вже логістичний центр розподіляє цей товар і доставляє до військових частин. І третя модель – це D2C, коли безпосередньо виробники доставляють товар до військових частин», - сказала Виноградова.

Своєю чергою директор управління поставками ДОТ Яким Коваленко повідомив, що в структурі ДОТ з’явиться окремий підрозділ, який відповідатиме за всі комунікації з військовими частинами і начальниками продовольчих частин, збиратиме від них усі замовлення.

«В чому полягатиме одна зі змін у цих поставках? В тому, що на сьогодні постачальники безпосередньо отримують замовлення від військових частин, в нашій моделі буде окрема команда, яка відповідатиме безпосередньо в ДОТі за всі комунікації з військовими частинами і з начальниками продовольчих частин. Вона отримуватиме консолідоване замовлення, далі вже по зонах це замовлення буде розподілено на 3 моделі. Це модель роботи з ритейлом, модель роботи з логістичними операторами і прямі поставки від виробників до військових частин», - пояснив Коваленко.

Читайте також: У Prozorro оголосили перші закупівлі харчів для ЗСУ за новою моделлю

Як пояснили учасники заходу, якщо раніше військові частини закріплювались за постачальниками, то тепер за останніми буде закріплюватись сектор обслуговування.

«Ці сектори накладаються, тобто там є основні і резервні області. Це зроблено для того, щоб якщо щось стається із забезпеченням в якомусь конкретному секторі, то це забезпечення по цьому регіону може перехопити інший постачальник із сусідніх регіонів і вони вже матимуть все це в угодах», - пояснила радниця зі стратегічних комунікацій Тетяна Харченко.

Таким чином, ДОТ забезпечуватиме процес збору заявок від військових частин та їхній розподіл, контроль відвантаження та приймання разом з постачальником, аналітику щодо забезпечення військових частин, аналітику постачання, відкритість і підзвітність перед суспільством.

Інформуючи про контроль якості продуктів харчування для армії, учасники брифінгу повідомили, що відбуватиметься контроль якості при прийманні товару силами ритейлу, моніторинг проведення вхідного контролю ритейлу співробітниками ДОТ, а також обов’язковий лабораторний контроль кожної партії м’ясних і рибних консервів лабораторіями Міноборони.

Розпочати поставки продуктів харчування для армії за новою моделлю планується з 1 квітня

Як повідомляв Укрінформ, Міністерство оборони у рамках переходу на нову модель забезпечення війська продуктами у 2024 році удвічі збільшить кількість робочих груп для перевірки якості харчування.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-