У Києві активісти презентували вимоги до влади щодо заходів для підвищення безпеки дорожнього руху
Презентація цього Маніфесту пройшла в Укрінформі.
“Сьогодні ми презентуємо цей документ разом із представниками деяких організацій, які його підписали. Цьогоріч 39 організацій стали підписантами маніфесту. Він розроблений спільно із представниками органів громадянського суспільства”, - зазначила менеджерка кампанії “За безпечні дороги” Центру демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) Катерина Лозовенко.
Серед вимог, які оголосили активісти до органів держвлади - переглянути систему санкцій за перевищення швидкості.
“У нас покарання за швидкість (її перевищення - ред.) не відповідає тяжкості наслідків та суспільній загрозі, яку створює ця швидкість. Ми вважаємо, що потрібно знизити безкарне перевищення (швидкості - ред.) з +20 кілометрів до +10 кілометрів, надати органам місцевого самоврядування можливість знижувати обмеження швидкості відповідно до обстановки тощо”, - заявив експерт з адвокації ГО ЦЕДЕМ Микола Ільчук.
Активісти також пропонують запровадити в Україні посаду уповноваженого з питань безпеки дорожнього руху. На думку голови ГО “Громадський контроль. Відкритість. Прозорість. Підзвітність” Наталі Каплі, в Україні вже давно назріло питання організації комунікації між державними і місцевими органами влади та громадянським суспільством з питань безпеки дорожнього руху.
“Комунікацією має займатися уповноважена особа з питань безпеки дорожнього руху. Вона буде організовувати контроль за виконанням планів забезпечення безпеки дорожнього руху, буде здійснювати контроль можливостей вітчизняних підприємств, установ і організацій у розв'язанні нагальних проблем безпеки дорожнього руху, брати участь у вдосконаленні національного законодавства, створенні міжнародної договірно-правової бази для співробітництва з питань безпеки руху тощо”, - розповіла Капля.
Серед інших вимог, зазначених у Маніфесті - розроблення та запровадження системи штрафних балів; впровадження інфраструктурних змін для підвищення безпеки доріг державного значення; забезпечення розвитку системи автофіксації порушень ПДР на дорогах та населених пунктах; забезпечення повних, надійних і доступних даних про ДТП та їхні жертви; запровадження загальнонаціональних освітніх програм і просвітницьких кампаній з безпеки дорожнього руху; вдосконалення держполітики щодо боротьби з керування транспортними засобами у стані сп'яніння; забезпечення належного контролю технічного стану транспортних засобів і реформування системи підготовки, екзаменації та допуску водіїв до керування транспортними засобами.
Голова ГО “Центр громадянського представництва "Життя” Дмитро Купира відзначив, що реалізація дорожньої карти, яка закладена у цьому документі, дасть можливість суттєво скоротити смертність і травмування на дорогах.
Як повідомлялося, перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький заявив, що в Україні торік сталося 23 642 ДТП з потерпілими і загиблими.