Як повернути гроші, витрачені на лікування в стаціонарі - роз’яснення МОЗ

Як повернути гроші, витрачені на лікування в стаціонарі - роз’яснення МОЗ

Укрінформ
Пацієнт може отримати відшкодування коштів, витрачених під час лікування у стаціонарі в закладах, які уклали договір із Національною службою здоров'я України.

Про це йдеться у розʼясненні Міністерства охорони здоровʼя, передає Укрінформ.

"Якщо лікування покривається Програмою медичних гарантій і пацієнт перебував у стаціонарі лікарні, яка має договір із НСЗУ за відповідним пакетом, у таких закладах лікування за пацієнта оплачує НСЗУ. Якщо з пацієнта взяли кошти за послуги, які вже сплатила НСЗУ, він може повернути ці гроші", - йдеться у повідомленні.

Як зазначили у МОЗ, за кожним пакетом Програми медичних гарантій передбачений перелік послуг, які надавач зобов’язаний надати пацієнтам безоплатно. Це можуть бути як пакети стаціонарної допомоги, так і інші, наприклад, лікування онкології, допомога при інсульті чи інфаркті тощо.

Читайте також: У яких лікарів обстежитися перед мобілізацією - поради Нацслужби здоров'я

Заклад зобов'язаний забезпечити пацієнта ліками з Національного переліку основних лікарських засобів, а також тими, які постачаються централізовано через закупівлі Медичні закупівлі України. Переглянути ліки з Нацпереліку можна за посиланням: https://cutt.ly/7wXyKzlK.

"Якщо під час стаціонарного лікування доводиться за власний кошт купувати ліки, зверніться за роз'ясненням до керівника медичного закладу. Якщо питання не вдається вирішити, залиште скаргу, зателефонувавши до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77 або надішліть лист на електронну пошту: info@nszu.gov.ua. Також скаргу можна надіслати листом на пошту за адресою: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073", - поінформували в МОЗ.

Читайте також: В Україні затвердили протокол допомоги пацієнтам із ПТСР та гострою реакцією на стрес

Детальніше про подання скарги можна дізнатися за посиланням https://cutt.ly/zwkEAEpk.

В МОЗ радять додати до листів якомога більше підтверджень неправомірного вимагання коштів за лікування або ліки - чеки, аудіо- чи відеозаписи. Також необхідно вказати назву закладу та імена медпрацівників, які вимагали кошти.

НСЗУ звернеться до закладу з вимогою повернути кошти. Якщо головний лікар не поновлює права пацієнта або не повертає кошти, НСЗУ направляє листи до правоохоронних органів.

В МОЗ закликали пацієнтів подавати при скаргах тільки достовірну інформацію.

Як повідомляв Укрінформ, у 2024 році Програма медичних гарантій включає 44 пакети медичних послуг. На її реалізацію заплановано 158,7 млрд грн.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-