Національна гаряча лінія з запобігання суїцидам прийняла за 5 років майже 100 тисяч звернень
Про це із посиланням на Lifeline Ukraine 7333 повідомляє Укрінформ.
«За час своєї роботи наша «гаряча лінія» прийняла 99 тисяч 610 звернень і надала консультацій людям, що опинилися у кризових ситуаціях. Але щодня ми зустрічаємо нові виклики через зростання кількості звернень в умовах війни», - зазначив засновник Lifeline Ukraine Пол Найланд під час презентації з нагоди 5-річчя діяльності гарячої лінії, яка відбулася в Києві 14 жовтня.
До повномасштабного вторгнення психологи «гарячої лінії» 7333 опрацьовували приблизно 1000 запитів щодо підтримки на місяць, а після 24 лютого 2024, кількість звернень зросла до 6500, з яких 4000 (67%) були опрацьовані.
За словами Найланда, основний виклик на цей момент - брак фінансування для залучення додаткових консультантів, який не дозволяє реалізувати опрацювання всіх звернень на гарячу лінію.
Він наголосив, що навчання за останні три роки теж стало важливим напрямком роботи Lifeline Ukraine.
«Команда Lifeline Ukraine робить багато роботи. Це сотні консультацій щомісяця, сотні людей відвідують наші просвітницькі семінари і тренінги щороку. Це важлива діяльність в цивілізованій країні, адже суїцидальні кризові стани трапляються незалежно від історичного періоду, рівня економічного розвитку та стану миру чи війни», - наголосила менеджерка проєктів БФ «Лінії життя Україна», головна психологиня проєкту Lifeline Ukraine Анастасія Глазкова.
Так за 2022 - 2023 роки Lifeline Ukraine були проведені просвітницькі семінари для 17 організацій з охопленням понад 340 осіб, у 2023 - 2024 ріках – майже 200 фахівці у сфері психічного здоровʼя пройшли 6 годинні тренінги організовані Lifeline Ukraine в партнерстві з Міжнародним Медичним Корпусом. У 2024 році організовані просвітницькі семінари для 13 організацій з охопленням понад 230 осіб.
За словами заступниці координатора з питань психічного здоров’я та психосоціальної підтримки Міжнародного Медичного Корпусу Юлії Охмат, коли фахівці працювали безпосередньо з освітянами та соціальними працівниками і піднімали тему попередження суїцидів, вони завжди чули питання: «а ви впевнені, що ми хочемо про це говорити?»
«Особливо вчителі дуже боялися слово «суїцид» навіть вимовити вголос, бо їм здавалося, що якщо ми почнемо про це говорити, то щось спровокуємо. Тобто, ми побачили необхідність почати не просто про це говорити, але й навчити людей підтримуючих професій, як побачити ознаки суїцидальних настроїв», - розповіла вона.
За словами Охмат, спільні тренінги Lifeline Ukraine та Міжнародного Медичного Корпусу були проведені для освітян, соцпрацівників та психологів Сумської, Харківської, Дніпропетровської, Запорізької, Одеської, Миколаївської і навіть Херсонської областей.
«Я вдячна своїм колегам консультанткам і консультантам - ніхто з них не прийшов сюди просто так. Всі з вірою в корисність того, що ми робимо і з любов'ю до людей. Хочу подякувати нашим партнерам ГО Ла Страда Україна, «Крізенчат Україна», Лінії психологічної підтримки для чоловіків 2345, гарячій лінії «Людина в біді», програмі Сета, онлайн-платформі SafeWomenHUB, Інститут психології здоров'я, Центру психічного здоров'я та реабілітації ветеранів «Лiсова Поляна» МОЗ України» та іншим партнерським організаціям, за те що вони розділяють наші цінності і навантаження на кризові служби з підтримки психічного здоров'я», - наголосила головна психологиня проєкту Lifeline Ukraine Анастасія Глазкова.
Lifeline Ukraine — це національна, професійна лінія, яка надає психологічну допомогу українцям, постраждалим від війни, та працює над превенцією самогубств. Гаряча лінія 7333 працює 24 години на день, 7 днів на тиждень.
Фото: lifelineukraine.com