Для розвитку гастротуризму потрібно виробити культуру споживання автентичної їжі – Олеськів
Про це сказала голова Державного агентства розвитку туризму України Мар'яна Олеськів під час пресзаходу: «Як українським ресторанам увійти до найвпливовіших ресторанних рейтингів», повідомляє кореспондент Укрінформу.
«Для того, щоб ми могли якісно приваблювати туристів сюди за рахунок нашої гастрономії, нам важливо розвивати цю культури і серед українців, так само, як і культуру подорожей, теж саме стосується і культури споживання автентичної української їжі. Це такий великий шлях, який ми розпочинаємо, і власне це далі має призвести до того, щоб українські шеф-кухарі вважалися зразками у світі, їх запрошували на світові шоу, приїжджали до нас світові кулінарні експерти і вносили Україну на мапу найкращих ресторанів», – сказала Олеськів.
Вона зазначила, що наразі в агентстві працюють над програмою промоції України у світі.
«Як українським ресторанам увійти до найвпливовіших ресторанних рейтингів» / Фото: Євген Котенко, УкрінформМіністр культури та інформаційної політики Олександр Ткаченко наголосив, що для того, щоб українські ресторани стали відомими у світі, вони мають потрапляли до різних міжнародних рейтингів. За його словами, потрапляння до таких рейтингів говорить про те, що увага іноземних туристів буде прикута до України.
Голова Міжнародного конгресу шеф-кухарів FONTEGRO UKRAINE Катерина Авдєєва розповіла, що рейтинг Мішлена має чіткі вимоги, експерти рік оцінюють певний ресторан за п'ятьма критеріями.
«Перший – це якісні продукти, поки немає якісних продуктів, вони далі не йдуть. Друге – це креативність шефа, до креативності вони ще оцінюють базові знання шефа. Далі оцінюється баланс, все повинно бути збалансовано. Потім – сталість смаку, якщо вони один раз скуштували страву, і за всіма показниками ресторан пройшов, то через два місяці експерт повертається і замовляє ту ж саму страву», – сказала Авдєєва.
Вона додала, що інспекторів ніхто не знає в обличчя, підкупити їх неможливо.
Шеф-кухар, громадський діяч, голова ГО «Інститут культури» Євген Клопотенко зазначив, що якщо зараз консолідувати свої сили і впродовж кількох років працювати над популяризацією України, то потім можна буде досягнути вагомих результатів. За його словами, потрібно багато говорити про те, що в Україні є своя їжа, їздити по світу та робити певні фестивалі з українськими стравами.
«В України є потенціал, він не такий, як ми його бачимо. Бо ми думаємо, що в України є своя їжа, вона має якусь свою форму, і світові вона може бути не цікава. Але насправді у нас зараз найкращий час, бо не знаю, чи можна так говорити, але так склалися зірки, що під час пандемії ресторанна сфера кардинально змінилася, і зараз світ «голодний» до чогось цікавого. Зараз саме той час, коли Україна може про себе говорити, і світ буде з легкістю її сприймати. Зараз світ перезавантажився, і йому треба щось нове», – додав Клопотенко.
Як повідомляв Укрінформ, 16 квітня шеф-кухар, популяризатор української кухні Євген Клопотенко дав звану вечерю для шефів провідних ресторанів Нью-Йорка у відомому серед українців ресторані «Веселка».