Більшість українців мають про Японію і японську культуру обмежені знання
- Рік Японії в Україні проводиться відповідно до указу Президента України. Зараз українське керівництво розуміє важливість українсько-японського партнерства. Водночас, більшість українців мають про Японію і японську культуру обмежені знання, загальний імідж добрий, але на цьому все й закінчується.
У рамках Року посольство Японії разом з українським урядом організує багато заходів, і не лише в культурній сфері.
Серед іншого, ми хочемо розпочати сакура-кампанію по всій Україні. Сакура є дуже популярною в Україні. На щастя, український клімат дозволяє її повне цвітіння.
Висадка сакур планується не тільки за кошти японського уряду, але й кошти місцевих бюджетів. Висадка одного дерева, яке зацвіте через 3 роки, обходиться у приблизно в 60-70 доларів.
Я, зокрема, запитав київського мера, чому б вам не купити 10-20 сакур, і вони знайшли маленьке озеро, де висадять сакури цьогоріч.
Ця кампанія нагадуватиме про Японію не лише один рік, але й щоразу, як сакура цвістиме.
- Чи є якийсь традиційний вид відпочинку японської сім'ї?
- Зараз люди в Японії більше відпочивають, до 2 тижнів на рік. Це не так, як у Європі, де довгі відпустки по 20-30 днів. Але серед японських родин дуже популярним є одноденні поїздки у суботу чи неділю, наприклад, на термальні води, що в Японії називають онсен, у гори тощо.
- Яка в середньому доза саке на рік припадає на японського чоловіка?
- У мене немає інформації, скільки саке в середньому вживає японський чоловік (сміється). Звичайно, саке – дуже популярний напій, але в Японії ви навряд чи побачите п'яних на вулиці.
- Коли у вас є можливість здійснити одноденну поїздку в Україні, куди ви направляєтеся?
- Моє улюблене місце – це парк Софіївка в Умані. Я і дружина любимо це місце, оскільки ми любимо гуляти по чудовому саду. Ми чимало разів там були.
- Вам цікава українська архітектура?
- Мені дуже цікава церковна архітектура. І я ніколи не втомлююся від відвідування різних міст, де є красиві церкви, монастирі.
- Яке місце для вас є свого роду брендом України?
- Україна – велика країна, кожен регіон якої має свою власну культуру, архітектуру, і це приваблює. Львів не такий, як Київ – я маю на увазі архітектурно, культурно. Одеса – інша, Харків інший... Я думаю, що є багато місць для відвідування в Україні, але є одна проблема. Це стан доріг – він дуже поганий. Якщо були б гарні дороги, я міг би відвідати набагато більше місць за один день, але для мене зробити одноденну поїздку до Умані в Софіївку – це найдовша відстань. В іншому випадку мені довелося б зробити 2-3-денну поїздку.
В Японії дуже популярний Тунель кохання, що у Рівненській області. Про нього знають завдяки фільму "Клевань. Тунель кохання" (2014) японського режисера Акійоші Імадзекі про кохання викладача вищої школи і студентки, який було показано в Японії. Це прекрасний фільм.
- Якими українськими медіа ви користуєтеся для інформації про події в Україні?
- 5-й канал дуже популярний (посміхається). Я не читаю українською, але щодня в посольстві ми проводимо так звану прес-зустріч, на яку готують інформацію про основні українські новини, і ми це обговорюємо.