Кремлівська "фабрика тролів" розгойдувала расову тему — BuzzFeed
Про це повідомляє BuzzFeed з посиланням на чотирьох організаторів таких акцій.
"Найбільш сумнозвісна російська "фабрика тролів" залучила американських активістів, щоб допомогти провести акцію протесту та організовувати заняття самооборони у громадах чорношкірих як частину зусиль, спрямовану на посіяння розбрату в американському суспільстві напередодні виборів 2016 року і в 2017 році", - йдеться у повідомленні.
Зазначається, що однією з цілей був співзасновник компанії Occupy Wall Street Майк Вайт. У травні 2016-го з ним зв'язався чоловік на ім'я Ян Біг Девіс, який представив себе позаштатним репортером. Згідно з електронними листами, які бачив BuzzFeed, Девіс заявив, що він пише для сайту "BlackMattersUS", що має понад 200 тис. шанувальників, та зосередився "головним чином на темах расизму та жорстокості поліції". Як повідомляє видання, у своїй доповіді на основі інтерв'ю з нинішніми та колишніми співробітниками "фабрики тролів", та завдяки джерелу, близькому до її керівництва та внутрішніх документів, стало відомо, що BlackMattersUS був пов'язаний з російським "Агентством інтернет-досліджень" (Internet Research Agency).
Вайт розповів, що питання Девіса відрізнялися від тих, які йому зазвичай ставили журналісти. Також Девіс попросив його сприяти проведенню деяких заходів, зокрема флешмобу MOVE 9, членами якої є чорношкірі радикали, що заснували її в 1970-х роках.
Крім цього, BlackMattersUS також звертався до інших активістів, таких як Конрад Джеймс, який керує неприбутковою організацією Living Ultra-Violet, що базується в місті Ролі, штат Північна Кароліна. Останній повідомив, що BlackMattersUS попросив його виступити на мітингу у вересні 2016 року після смерті Кіта Ламонта Скотта, чорношкірого, якого розстріляла поліція Шарлотта. Джеймсу навіть запропонували оплатити технічне обладнання для заходу та забезпечити дозволи для його проведення.
За його словами, "фабрика тролів" "використовувала культуру чорношкірих тут, в Америці, як трамплін для тактики та стратегії, що ведуть до розколу суспільства".
Раніше повідомлялося, що пов'язані з Росією структури використовували Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Tumblr і Pokеmon Go, і навіть контактували з деякими журналістами, намагаючись використати расову напруженість і сіяти розбрат серед американців.
За інформацією джерела, йдеться про запущену в соціальних мережах кампанію під назвою Do not Shoot Us ("Не стріляйте в нас"), пов`язану з групою Black Lives Matter ("Життя чорношкірих мають значення"). Вона спрямована на привернення уваги громадськості до випадків поліцейського свавілля в США по відношенню до чорношкірих після вбивства афроамериканця Майкла Брауна.