Польща поскаржиться в ICAО через відмову РФ скласти уламки літака Качинського

Польща поскаржиться в ICAО через відмову РФ скласти уламки літака Качинського

Укрінформ
Польща повинна поскаржитися на Росію, яка не дозволяє скласти в один фрагмент уламки розбитого літака Ту-154М екс-президента Лєха Качинського, до Міжнародної організації цивільної авіації (ICAO).

На цьому наголосив голова урядової підкомісії з розслідування причин Смоленської катастрофи Антоній Мацеревич, інформує Polskie radio24.

“Якщо російська сторона не погоджується скласти уламки літака, то слід звернутися до ICAO”,- заявив Мацеревич.

Він додав, що йдеться про те, щоб змусити Росію здійснювати необхідні процедури.

За його словами, урядова підкомісія розглядає можливість звернення у цій справі до глави МЗС Польщі, аби він направив відповідний лист до ICAO.

Раніше польська підкомісія звертала увагу, що ICAO у своїй інструкції (Manual of Aircraft Accident and Incident Investigation Doc. 9756 patr.3, chap.8) визнає реконструкцію розбитого літака “дуже важливою і потрібною” для з'ясування причин катастрофи.

На думку Мацеревича, Росія пішла “шляхом найменшого опору”, дозволивши польській експертній комісії, яка перебуває в Смоленську з 3 по 7 вересня, не скласти елементи літака в один фрагмент, але лише здійснити їх огляд.

Читайте також: Польські експерти у Смоленську взялися оглядати уламки літака Качинського

“У політиці, особливо у відносинах з росіянами, потрібно бути послідовними: не можна одночасно вимагати того, що нам належить і в чому нас підтримують міжнародні інституції, й одночасно погоджуватися на дії, які лише є імітацією справжнього розв’язання проблем”, - підкреслив Мацеревич.

Голова польської підкомісії також повідомив, що в середу, 5 вересня, буде опубліковано невідомі раніше російські протоколи, які свідчать про “значні фальсифікації” під час розслідування Москвою Смоленської катастрофи. Зазначається, що про підміну росіянами “чорних скриньок” Ту-154М написало нещодавно польське видання Gazeta Polska Codziennie.

Як зауважив Мацеревич, підкомісія знає про ці протоколи і посилено їх аналізує. Він повідомив, що йдеться про те, що у день Смоленської катастрофи 10 квітня опівдні росіяни знайшли дві “чорні скриньки” у цілком хорошому стані і поклали їх у поліетиленові пакети.

“Через шість годин після цього вони знайшли другу пару “чорних скриньок” - повністю знищених, і запакували їх у паперові коробки”, - зазначив екс-міністр оборони РП.

Він наголосив, що російські експерти і свідки тоді підписали обидва протоколи, які суперечать один одному.

“Маємо справу із ситуацією, коли є підозра у скоєнні фальсифікації”, - констатував Мацеревич.

Як повідомлялося, 10 квітня 2010 року біля військового аеродрому "Північний" у Смоленську розбився літак Ту-154М, на якому польська державна делегація прямувала на заходи з нагоди 70-ї річниці Катинського злочину. В результаті катастрофи загинули всі 96 осіб, що знаходилися на борту: президентське подружжя Леха і Марії Качинських, а також представники політичної, військової, релігійної еліти Польщі, громадські активісти.

Міждержавний авіаційний комітет (МАК) у Москві в 2011 році назвав причиною аварії літака помилку пілотів, які пішли на посадку в умовах поганої видимості. Польща, провівши своє розслідування, у 2011 році також дійшла висновку про помилку пілотів, але додатково поклала провину за те, що трапилося, на російських диспетчерів. Росія вини диспетчерів у катастрофі літака не визнала.

У 2016 році Польща відновила розслідування авіакатастрофи під Смоленськом, в рамках якого, серед іншого, упродовж двох років було ексгумовано тіла усіх загиблих. У березні 2016 року тодішній міністр національної оборони Польщі Антоній Мацеревич заявив, що причиною аварії міг стати теракт.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-