МН17: Міноборони РФ стверджує, що Boeing збила українська ракета
Про це повідомляє РІА «Новості» з прес-конференції Міноборони РФ.
Як стверджують у Міноборони РФ, по знайдених на місці трагедії уламках снаряда вдалося встановити його бортовий номер. 1986-го ця ракета нібито була відправлена до військової частини в місті Стрий Львівської області Української РСР, і після цього ракета на територію Росії не вивозилася.
У Міноборони Росії також заявили, що міжнародна слідча група може ознайомитися з недавно розсекреченими документами про ракету, що збила малайзійський «Боїнг».
Крім того, стверджується, що відеозаписи, які міжнародна комісія використала як доказ причетності російських військових до катастрофи, нібито були сфальсифіковані.
Як повідомляв Укрінформ, з перших днів катастрофи Україна послідовно дотримувалася висуненого припущення про те, що літак був збитий ракетою ЗРК «Бук» російського походження, випущеною або бойовиками-сепаратистами, або російськими військовими. Такого ж висновку дійшла Рада з питань безпеки Нідерландів, яка в жовтні 2015 оприлюднила технічний звіт щодо катастрофи «Боїнга» рейсу МН17. Радбез Нідерландів установив, що літак було збито боєголовкою 9N314M, запущеною з системи «Бук». Голова Ради з питань безпеки Нідерландів Тібе Йоустра в інтерв'ю голландським ЗМІ заявив, що ракета, якою був збитий літак, була випущена з території, контрольованої бойовиками.
В той же час міжнародна група журналістів-розслідувачів Bellingcat встановила номер зенітного ракетного комплексу «Бук» зі складу російської 53-ої зенітно-ракетної бригади, яким був збитий літак «Малайзійських авіаліній».
Також Bellingcat, провівши власне дослідження на основі аналізу соціальних мереж та інших відкритих джерел, підготувала звіт, в якому ідентифікувала 20 російських військових, причетних до катастрофи МН17. Цей звіт з іменами і фотографіями військових група передала нідерландській прокуратурі.
Згодом свої висновки оприлюднила Міжнародна слідча група, якій вдалося встановити більшу частину маршруту, по якому ЗРК «Бук» прямував на територію України, а також маршрут його руху у зворотному напрямку. За версією слідства, комплекс переміщався з території Росії на територію Східної України і пізніше вивезений назад у РФ. Висновки МСГ фактично співпадають з результатами розслідування групи Bellingcat.
5 липня 2017 державами-учасницями Міжнародної слідчої групи було прийнято рішення про те, що кримінальне провадження у справі катастрофи літака Малайзійських авіаліній рейсу MH17 здійснюватиметься у рамках національної юрисдикції Нідерландів.
7 липня Україна і Нідерланди підписали двосторонню угоду про правову співпрацю щодо катастрофи малайзійського «Боїнга». Угоду мають ратифікувати парламенти України і Нідерландів.