Європейські IT-компанії "вичищають" з мережі до 72% повідомлень ненависті
Про це у понеділок під час прес-конференції у Брюсселі розповіла єврокомісар з питань юстиції, захисту прав споживачів та гендерної рівності Вера Юрова (Vĕra Jourová), повідомляє кореспондент Укрінформу.
«72 відсотки шкідливого контенту, що видаляється – це позитивний результат. Зрозуміло, ми не хотіли б, щоб цей показник дорівнював 100 відсоткам, адже дотримання громадянських свобод залишається для нас головним принципом. Водночас саме систематичне розповсюдження повідомлень ненависті та нетерпимості складає справжню загрозу для свободи слова», - зауважила єврокомісар.
За її словами, у 2016 році, коли Єврокомісія заснувала Кодекс поведінки та запропонувала провайдерам добровільно приєднуватися до нього, показник шкідливого або агресивного контенту, який видалявся, не перевищував 28 відсотків. Станом на сьогодні, IT-компанії здатні протягом 24 годин аналізувати до 89 відсотків контенту на наявність повідомлень ненависті та ефективно протидіяти цьому феномену.
До категорії «повідомлень ненависті» належать інформаційні повідомлення, які мають на меті пропагування расизму, ксенофобії, містять заклики до насильства та агресії.
При цьому завдяки Кодексу поведінки вдалося створити платформу для активної координації дій та партнерства IT-компаній як з громадянським суспільством, так і з владними структурами європейських країн, що підвищує обізнаність людей щодо небезпеки такого явища як «повідомлення ненависті» та забезпечує дотримання демократичних принципів щодо свободи висловлювань.
За повідомленням Єврокомісії, до Кодексу поведінки у 2016 році приєдналися чотири головні компанії галузі - Facebook, Microsoft, Twitter та YouTube. У 2018 році цей перелік доповнили Google+, Instagram, Snapchat, Dailymotion, а також французька ігрова IT-платформа Webedia.