кремлівська пропаганда обходить заборони ЄС в інтернеті та соцмережах – АР
Про це повідомляє АР, передає Укрінформ.
Зазначається, що американська компанія NewsGuard, яка вивчає та відстежує дезінформацію в інтернеті, виявила 250 сайтів, які активно поширюють російську дезінформацію про війну в Україні.
У NewsGuard заявили, що через майже шість місяців після блокування Європейським Союзом двох головних пропагандистських каналів кремля, Sputnik та RT, кількість сайтів в мережі, що просувають той самий контент, різко зросла.
росії вдалося обійти заборону на поширення дезінформації за допомогою кількох чинників – ребрендингу пропагандистських джерел, перекладення частини обов’язків з поширення пропаганди на дипломатів та розміщення значної частини контенту на сайтах, які раніше не мали очевидних зв’язків з Росією.
Заяви на цих сайтах включають звинувачення в тому, що кілька смертоносних російських атак нібито були постановкою української армії, щоб заручитися міжнародною підтримкою, що Президент України Володимир Зеленський симулює публічні виступи або що українські біженці скоюють злочини в Німеччині та Польщі.
Повідомляється, що деякі сайти видають себе за незалежні аналітичні центри чи новинні видання. Близько половини з них – англомовні, інші ведуться французькою, німецькою чи італійською мовами. Багато з цих сайтів були створені задовго до повномасштабної війни і не були явно пов’язані з російським урядом, поки раптом не почали повторювати кремлівські тези.
Наголошується, що російські пропагандисти доволі успішно обходять обмеження, введені ЄС, на платформах соцмереж. YouTube, TikTok і Meta, якій належать Facebook та Instagram, пообіцяли видалити RT і Sputnik зі своїх платформ в Європейському Союзі, але дослідники виявили, що в деяких випадках усе, що росія мала зробити, щоб обійти заборону, — це опублікувати свій контент з іншого облікового запису.
Disinformation Situation Center, європейська коаліція дослідників дезінформації, виявила, що певний відеоконтент RT з’являвся в соціальних мережах під новим брендом і логотипом. У випадку з деякими відеоматеріалами бренд RT просто видалили з відео та перепостили цей матеріал на новому каналі YouTube, на який не поширюється заборона ЄС.
Фелікс Картте, старший радник британської некомерційної організації Reset, вважає, що більш агресивна модерація контенту в соціальних мережах може ускладнити для росії обхід заборони.
«Замість того, щоб запроваджувати ефективні системи модерації контенту, вони грають у гру «вдар крота» з дезінформаційним апаратом кремля», — сказав Картте.
Як повідомляв Укрінформ, британське видання The Times назвало нещодавній скандальний звіт Amnesty International продуктом російської пропаганди.