Тиждень реклами у Нью-Йорку: злиття культур та комерції зі штучним інтелектом
Шалена діджиталізація, збільшення частки відеоконтенту порівняно з текстом і навіть фото, стрімкий розвиток новітніх віртуальних технологій, посилення ролі великих даних та штучного інтелекту – усе це майбутнє рекламного світу можна було відчути вже сьогодні на Тижні реклами-2022.
Нова виставкова локація Market Line у історичному районі Нью-Йорка на Магеттені зібрала мрійників, креативних революціонерів та футуристів від реклами. За якими уважно стежать провідні рекламні компанії, гіганти IT-індустрії та світові медійні холдинги, аби швидко взяти їхні ідеї на озброєння.
Тиждень реклами – це не просто глобальне зібрання професіоналів у галузі маркетингу, реклами, технологій та брендів. Це ще й вірний показник того, чим житиме світ реклами вже в найближчі роки.
Протягом року організатори проводять такі тижні у великих містах на всіх континентах: у Лондоні, Токіо, Мехіко, Сіднеї та Йоганнесбурзі. Але Нью-Йорк як «столиця світу» задає тон.
Цього разу тисячі професіоналів зібралися вперше після ковідної паузи. Ще десятки тисяч долучилися до них віртуально.
За словами організаторів, цей захід приваблює учасників з кількох причин. Він дає можливість триматися в курсі останніх тенденцій у світі рекламної індустрії, удосконалити свій бренд, поспілкуватися зі світовими лідерами галузі.
Особливо затребуваною виявилася лекційна програма. Одночасно в шести залах промовці доносили до авдиторії різну, часом відверто футуристичну інформацію.
З усього почутого й побаченого випливає, що для виходу на якісно новий рівень особливу увагу слід приділяти стратегії створення відеоконтенту та його локалізації на ринки країн усіх континентів.
Величезна кількість панелей була присвячена метавсесвіту.
Метавсесвіт – це наступник сучасного Інтернету, у якому користувачі керують аватарами замість того, щоб переходити з одного вебсайту на інший. Нині на метавсесвіт претендують два конкурентні сектори – ігри, у яких користувачі вже розміщені всередині віртуальних світів, і Web3, сторони якого стверджують, що технології блокчейну формують віртуальний усесвіт. Пріоритетність Web3 на Тижні реклами показує, як багато учасників заходу зосереджені на майбутньому маркетингу саме в метавсесвіті. Цифрова реальність стає так само справжньою для людей, як і фізична.
Також наголошувалося на важливості інфлюенсерів, тобто впливових людей, які є провідними творцями значної кількості найпопулярнішого контенту й відіграють визначальну роль у рекламі. Стає дедалі більш очевидно, що впливові особи здатні сильно впливати на різні спільноти споживачів.
Під час дискусій також порушувалося питання пошуку нових каналів отримання інвестицій, які поки що активно не використовуються. Зокрема, учасники обговорювали посилення ролі потокового відео та ігор.
Багато говорили про майбутнє зовнішньої реклами, яка нині є цільовим засобом впливу, що дає брендам змогу ефективно привертати увагу споживачів. Фахівці шукають шляхи її подальшого розвитку. Творці зовнішньої реклами можуть працювати у багатоканальному режимі завдяки серйозним технологічним інноваціям і креативним підходам. Новітні технології – штучний інтелект, доповнена реальність, віртуальна реальність, 3D – справляють величезний вплив на розвиток зовнішньої реклами.
Скажімо, у США, Великій Британії, Китаї практикують «вистрибування» за межі екрану, і скоро це стане нормою.
Нині зовнішня реклама інтегрується у тканину міста, де кожна сучасна будівля стає екраном.
Також учасники обговорювали зростання ринку NFT та його вплив на майбутнє інтелектуальної власності брендів. Особливо широкий спектр можливостей для використання NFT-токенів відкривається для взаємодії брендів та споживачів у спортивній індустрії, моді та інших креативних секторах економіки.
Постійними пунктами порядку денного Тижня реклами є розмаїття, справедливість та інклюзивність. Велика увага приділялася ролі жінок у рекламному бізнесі, участі усіх груп молодих професіоналів, зокрема представників різних етнічних, соціальних та культурних груп.
Таке широке коло питань та тематичне розмаїття диктують і вибір місця проведення заходу. Раніше Тиждень проходив на невеликих площах, цього ж року організатори обрали більш широкий простір на Market Line. Глобальний президент Тижня реклами Рут Мортімер відзначила, що віднайти у Нью-Йорку місце, яке було б одночасно і просторим, і цікавим, не так просто.
За її словами, програма не передбачала зосередження на якійсь одній універсальній темі. За мету ставилося донесення до авдиторії всього розмаїття новинок, які допоможуть їм оптимізувати бізнес.
Українські учасники були представлені фахівцями в галузі локалізації відеоконтенту на мови країн світу, кібербезпеки та новітніх технічних рішень, а також медійними агенціями, серед яких і Укрінформ.
Денис Красніков
* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
реклама