Франція має високу ймовірність втручання з боку Росії, Китаю та Туреччини - парламентський звіт
Деталі щорічної доповіді, підготовленої для депутатів Національних зборів, опублікувала Le Parisien, передає Укрінформ.
"Новий вимір, якого набуло іноземне втручання, виявляє постійні вразливі місця, починаючи з нашої наївності, яку поділяють політичні та адміністративні еліти, а також економічні та наукові кола", - цитує видання депутатський звіт. Він демонструє що, "загроза іноземного втручання знаходиться на високому рівні в напруженому та розмитому міжнародному контексті". Інструменти, які зараз мають французькі спецслужби, визнані в документі недостатніми "як самі по собі, так і в довгостроковій перспективі".
"Розрив між Заходом і рештою світу стає маркером поточного періоду", - стверджують автори доповіді, зазначаючи що світ перейшов від конкуренції до конфронтації з "авторитарними режимами з одного боку і західними демократіями з іншого".
Автори називають Росію головним гравцем у зовнішньому втручанні та описують її почерк і спосіб дій. Серед них - проникнення, призначення колишніх європейських лідерів, таких як колишній прем'єр-міністр Франсуа Фійон і колишній канцлер Німеччини Герхард Шредер, до складу правлінь великих російських груп, а також маніпулювання інформацією. Щодо останнього пункту делегація зазначає, що закриття медіа Russia Today і Sputnik у Франції зменшило масштаби російської інформаційної війни.
Китай є ще одним активним гравцем, який діє в режимі "єдиного фронту", має "політичну стратегію і мережу державних і приватних установ та ключових осіб під контролем Комуністичної партії Китаю". Важливу роль документ приписує китайській діаспорі (600 000 осіб у Франції).
Туреччина, стверджується у звіті, також прагне втрутитися з метою "контролювати турецьку діаспору як ретранслятора ідей уряду в Анкарі, тобто ворожих курдам і вірменам". Вона також просуває релігійну практику як потужний важіль ідеології. Фінансування культових споруд у Франції та призначення імамів до французьких мечетей, яке було раніше дозволено, надало "Туреччині можливості впливати на іслам у Франції".
Французькі парламентарії пропонують запровадити спеціальний законодавчий механізм запобігання іноземному втручанню, а також використовувати процедуру заморожування активів "для будь-якої особи чи структури, що здійснює дії, які шкодять підтримці національної єдності або спрямовані на просування інтересів іноземної держави". Вони пропонують згрупувати ці заходи в окремому законопроєкті.
Делегація також вказує на широкомасштабні кампанії з маніпуляції інформацією та називає фейкові новини зброєю війни, яка ведеться проти Заходу.
Раніше служба внутрішньої безпеки застерігала депутатів і сенаторів від спроб зв'язатися з агентами іноземних розвідок, особливо з росіянами під дипломатичним прикриттям, з метою шпигунства або операцій з втручання. Звіт делегації з питань розвідки ще раз закликав парламентаріїв до меншої "наївності".
Як повідомлялось, раніше Франція видворила низку російських дипломатів, діяльність яких суперечила інтересам безпеки країни.
Парламентські делегації створюються відповідно до закону і є внутрішніми органами Національної Асамблеї та Сенату, метою яких є вирішення міжгалузевих або специфічних питань на додаток до роботи, яку виконують постійні комітети. У період з 1979 по 2007 рік законодавець створив шість делегацій.