У Фінляндії називають глушіння GPS можливим «побічним ефектом» боротьби РФ з дронами
Про це йдеться у пресрелізі Traficom, передає Укрінформ.
«Перешкоди посилилися, коли в січні 2024 року почалися атаки українських безпілотників на енергетичну інфраструктуру Росії. Цілком можливо, що перешкоди, які зараз спостерігаються в авіації, швидше за все, є побічним ефектом самозахисту Росії. На практиці перешкоди для самозахисту використовуються для запобігання навігації та управління дронами, керованими GNSS (Глобальною навігаційною супутниковою системою – ред.) або мобільними частотами», – заявили в Traficom.
Зазначається, що перешкоди відбувалися не лише в межах Росії, а й досягли території Фінляндії.
Водночас фінське агентство наголосило, що літати до Фінляндії та з неї безпечно завдяки інерційній навігації та наземним навігаційним альтернативам, хоча GPS залишається основним джерелом навігаційної інформації в авіації.
Як пише видання Politico, Естонія також звинувачує Росію в глушінні сигналу.
Раніше цього тижня авіакомпанія Finnair призупинила польоти до Тарту, Естонія, на місяць. Уряд Естонії оголосив про намір обговорити це питання зі своїми партнерами з ЄС і НАТО.
Представник МЗС Естонії, посилаючись на заяву НАТО, оприлюднену в четвер, заявив, що Північноатлантична рада 2 травня розглянула нещодавню зловмисну діяльність на території Альянсу і заявила, що гібридні операції Росії, такі як кібер- і електронне втручання, а також саботаж, акти насильства і кампанії з дезінформації, вплинули на кілька країн-членів НАТО.
Як повідомлялося, в останні місяці Росія почала масово глушити сигнали GPS поблизу своїх західних кордонів. Зокрема літак компанії Finnair, який прямував з Фінляндії до Естонії, не зміг приземлитися в аеропорту Тарту через перешкоди GPS з боку Росії. Екіпаж був змушений повернути літак до Гельсінкі.
Крім того, тисячі рейсів до та з Великої Британії відчули наслідки глушіння глобальної системи позиціювання (GPS) у регіоні, за чим, імовірно, стоїть Росія.
Фото: Antti Aimo-Koivisto – Lehtikuva