У ВМС прокоментували дані про індійський фрегат з українським двигуном у Росії
Про це у телеефірі сказав речник ВМС ЗСУ Дмитро Плетенчук, відповідаючи на питання про те, чи може РФ в умовах санкцій зараз будувати щось з українськими складниками і про цей фрегат з українським двигуном, передає кореспондент Укрінформу.
«Якщо ця інформація відповідає дійсності – щодо того, що він (фрегат - ред.) укомплектований саме українським двигуном - то виходить, що РФ фактично просто відпрацювала в інтересах Індії. Тут дуже цікава ситуація – воно будувалося у РФ для РФ, але вони (росіяни – ред.) виявилися неспроможними добудувати цей проєкт для себе. Тому він пішов на експорт», - сказав Плетенчук.
За його словами, РФ свого часу, до 2014 року, заклала серію фрегатів.
«Це – новітні фрегати, вони мають універсальні пускові шахти. Тобто, росіяни вже розуміли, що «Калібри» - це вчорашній день і, у принципі, вони вже намагаються перейти на нові зразки ракетного озброєння. Але у 2014 році було введено санкції проти РФ, у першу чергу санкції з нашого боку. І двигуни для цих фрегатів робив завод «Зоря»-«Машпроєкт» у Миколаєві», - зазначив Плетенчук.
Речник заявив, що без них, як виявилося, російські кораблі побудувати неможливо.
«Більше того, вони (росіяни – ред.) намагалися відновити це виробництво на своїй території. І навіть у 2019 році вони казали, що нібито виробництво було налагоджено, але це виявилося фейком. Навіть незважаючи на те, що вони перетягнули частину спеціалістів із України - це виробництво є унікальним. І у себе вони його налагодити так і не змогли за цей період», - поінформував Плетенчук.
За його словами, через це росіяни були змушені відмовитися від цілої серії фрегатів та продати їх Індії без двигунів.
«І, наскільки мені відомо, вже Індія закупляла ці двигуни окремо», - сказав Плетенчук.
Раніше ЗМІ поінформували з посиланням на індійського міністра оборони Ракшу Мантрі, що у Калінінграді ввели в експлуатацію фрегат Tushil Військово-морських сил Індії проєкту 11356Р «Буревестник» з українським двигуном.
Фрегат Tushil спочатку будувався для Військово-морського флоту Росії та був закладений у липні 2013 року під назвою «Адмирал Бутаков». У листопаді того ж року було закладено ще один фрегат цього ж проєкту — «Адмирал Истомин».
У березні 2016 року корпус фрегата «Адмирал Бутаков» було спущено на воду, але добудову припинили через відсутність головних газотурбінних установок українського виробництва.
Згодом, у жовтні, Індія та Росія уклали угоду про добудову фрегатів «Адмирал Бутаков» та «Адмирал Истомин» для потреб ВМС Індії під назвами Tushil і Tamala, йдеться у публікації.
Для завершення будівництва Індія закупила дві українські газотурбінні установки ГГТУ-М7Н1 виробництва компанії «Зоря-Машпроєкт», монтаж яких розпочався у 2021 році.
Фото: ВМС Індії