Кожен другий українець торік скористався щонайменше однією е-послугою
Як передає Укрінформ, про це повідомляє Міністерство цифрової трансформації України.
«Дуже важливо володіти реальною інформацією про думку населення щодо державних електронних послуг. Це необхідно для прийняття ефективних управлінських рішень. Ми активно працюватимемо з громадянами, особливо людьми поважного віку, в межах проєкту Дія.Цифрова освіта. Це підвищить рівень цифрової грамотності та зміцнить довіру до рішень Мінцифри й уряду загалом. Зрештою, це дозволить громадянам зручно й комфортно отримувати медичні послуги онлайн, сплачувати комуналку онлайн, оформлювати субсидії чи соціальні виплати онлайн тощо», — наголосила заступник міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції Валерія Іонан під час презентації.
Згідно з результатами дослідження, серед найпопулярніших цифрових послуг в Україні — отримання паспортів та інші контакти з Державною міграційною службою. Цими послугами скористалися 15% респондентів. Також 13% користувалися застосунком чи порталом Дія і стільки ж українців використовували електронні державні послуги з отримання субсидій, пільг та соціальних виплат. Серед популярних е-послуг ті, що стосуються особистого транспорту (водійське посвідчення, продаж авто і т.д.) — 12% та пенсійного забезпечення — 11%.
Заступниця постійної представниці ПРООН в Україні Манал Фоуані підкреслила, що процес діджиталізації, який розпочався в Україні ще до 2020 року, почав стрімко впроваджуватися під час коронакризи. «Пандемія COVID-19 прискорила трансформацію сфери надання послуг громадянам та державних бізнес-процесів», — сказала вона та додала, що це створило «нову реальність», адже тепер люди можуть ходити на роботу, не покидаючи дому.
Українці також назвали сфери, які потребують вдосконалення електронних послуг. Серед них — комунальні послуги, оформлення та отримання пенсій, медичні послуги, ведення малого бізнесу, отримання соціальної допомоги та інші.
З тих 47% респондентів, які не користувалися електронними послугами за останній рік, майже чверть зізналися, що їм бракує навичок для цього. Кожен п’ятий опитаний — 21% — не користувався онлайн-послугами через відсутність інтернету, деякі причиною назвали недовіру до електронних послуг.
Зазначається, що дослідження було проведено на замовлення Програми Розвитку ООН, Міністерства цифрової трансформації України та Посольства Швеції в Україні. Мета дослідження — з’ясувати досвід отримання державних послуг, а також потреб та побажань, пов’язаних з отриманням державних послуг в електронному вигляді.
Опитування репрезентативне для дорослого населення України та проводилося методом САТІ у всіх регіонах України з 10 по 22 вересня 2020 року.
Фото з відкритих джерел