Російська "транзитна війна" зупинила 80 тисяч фур
Про це кореспондентові Укрінформу розповіли в прес-службі Асоціації Міжнародних Автомобільних перевізників України (АМАПУ).
"Якщо брати до уваги усі транзитні перевезення територією Російської Федерації, в країни середньої Азії - це і Узбекистан, і Таджикистан, і Казахстан з виходом до Китаю - це було близько 80 тис. поїздок на рік (членів Асоціації - ред.)", - сказали у прес-службі.
В Асоціації також розповіли, що незважаючи на заборону українського транзиту по території РФ, автоперевізники все ж намагаються перетнути українсько-російський кордон, але їм це не вдається.
"Зараз пробні машини запускалися, деякі повернулися назад, їх не пропустили. 12 машин ще їдуть, поки що немає інформації", - поскаржилися експерти.
В Асоціації заявляють, що РФ заборонила і залізничні транзитні перевезення, але Мінекономрозвитку сьогодні заявило, що їм про заборону залізничних перевезень нічого не відомо.
"Справа у тому, що транзит заборонений не лише автомобільний, але ще і залізничний. Вони теж йдуть через Білорусь", - заявили в Асоціації.
У АМАПУ відзначили, що шукають альтернативні шляхи перевезень українського вантажу в країни Середньої Азії. Найімовірніше це будуть перевезення морем, але бізнес поки що зупиняє висока ціна.
"Зараз ми опрацьовуємо інші варіанти перевезень. Через море до Грузії, з Грузії до Казахстану, але це дві поромні переправи. На скільки це здорожуватиме саму поїздку? Ми поки що прораховуємо, але за нашими попередніми підрахунками це близько 2 тис. дол. Зрозуміло, коли до суми трансферту додати цю суму, то не усі погодяться", - заявили в АМАПУ.
Експерти також звертають увагу, що через несподіване перекриття транзиту зараз складно швидко знайти альтернативний спосіб перевезення.
"Нині намагаємося домовитися з поромниками щоб знайти прийнятну ціну для нас. Поки говорити про результати рано", - підсумували в АМАПУ.