Зміни в Укрзалізниці йдуть непросто, але вони помітні - Мінінфраструктури
Про це заявив Укрінформу перший заступник міністра інфраструктури Євген Кравцов, коментуючи полярні оцінки роботи Укрзалізниці, озвучені у ЗМІ останніми днями.
"З менеджментом Укрзалізниці ми перебуваємо у постійному контакті. У нас конструктивні робочі стосунки. Визначено стратегічні завдання і пріоритети. Керівник Укрзалізниці, члени правління працюють за планом, узгодженим з міністерством і урядом. Це стосується як оперативних питань, так і роботи на перспективу. Наглядова рада товариства у межах своїх повноважень сприяє ефективній роботі компанії", - наголосив Кравцов.
За його словами, зміни у компанії відбуваються непросто, але вони помітні. "Справа тут навіть не у кількісних речах. Важливо, що кардинально змінюються традиційні підходи, що, власне, багато часу змушували говорити про Укрзалізницю як осередок корупції і зловживань", - додав посадовець.
Він також навів приклад: минулого року компанії вдалося на 1,3 млрд грн зменшити витрати на паливо за рахунок зменшення закупівельної ціни на дизельне паливо. При плані 20 912 грн/тонна фактична ціна склала 19 902 грн/тонна.
"У свою чергу, реформа закупівель стає серйозною підтримкою оновлення рухомого складу. Так, минулого року залізниця почала закуповувати нові вантажні вагони. 1020 таких виготовили на українських підприємствах", - зазначив Кравцов.
Він також зауважив, що ринку послано немало позитивних сигналів: вища прозорість закупівель, запуск електронної системи розподілу порожніх вагонів, підготовка потужної інвестиційної програми.
"Сьогодні, можна сказати, ситуація у компанії стабілізується. Компанія у повному обсязі виконала свої зобов’язання перед державою: у 2016 році сплачено 15 млрд грн податків та обов’язкових платежів. Підприємство змогло підняти заробітну плату працівникам і скоротити майже на 5,5 мільярдів зовнішню заборгованість. Розпочато серйозні кадрові зміни", - додав він.
Кравцов також зазначив, що цього року буде оцінюватися робота менеджменту УЗ за виконанням інвестиційного плану. За його словами, фінпланом передбачено капітальних інвестицій на суму у понад 27 млрд грн.
"У міністерства є розуміння складності тих викликів, які постають перед менеджментом компанії. Природно, у всіх є бажання швидких змін і швидких результатів. Але об’єктивно слід визнати, що спротив системи виявився сильнішим за всі очікування. Втім, зроблене вже бачиться основою для подальшої системної реформи. Також ми даємо чітку установку правлінню Укрзалізниці щодо важливості підвищення ефективності роботи вже у короткостроковій перспективі", - підкреслив перший заступник міністра.
Він додав, що здійснення реформ Укрзалізниці є неможливим без підтримки з боку уряду та особисто Прем’єр-міністра Володимира Гройсмана. "Ми таку підтримку сьогодні маємо, і це є запорукою успішного руху вперед", - запевнив посадовець.