Водні перевезення в Україні не розвиваються через брак інфраструктури - експерт
Про це йшлося під час аграрно-логістичного форуму «Дніпро-Дунай-Чорне море», який пройшов у Миколаєві, повідомляє прес-служба компанії «Нібулон».
«Через відсутність інфраструктури, флоту і низьку економіку водні перевезення в Україні не розвиваються. Наразі річковий транспорт є неконкурентним по відношенню до інших видів, бо крім того, що вантажі водою йдуть довше, так ще й перевозити річкою дорожче», - сказав генеральний директор СП «Нібулон» Олексій Вадатурський.
За його словами, вартість транспортування тонни вантажу з Кременчука до Миколаєва залізницею складає 208 грн, а річкою – 302 грн. Адже через відсутність днопоглиблення несамохідні судна завантажуються на 65%.
Вадатурський зазначив, якщо позбавити річковий транспорт зайвих поборів (загалом сплачується 15 платежів і зборів) та виконати днопоглиблення, аби судна завантажувалися на 100%, річковий транспорт стане конкурентним із залізницею – перевезення тонни вантажу по тому ж маршруту коштуватиме вже не 302 грн, а лише 182 грн.
За його інформацією, Україна не витримує заявлені глибини судового ходу у 3,65 м. Наразі реальна глибина Дніпра 2,9 м, а вище Києва замість заявлених 2,2 м – 60 см. Південний Буг замість 2,9 м обмілів до 1,65 м. І якби «Нібулон» власним коштом не зробив би там днопоглиблення, за кілька років річка обміліла б до 50-60 см. Те ж саме стосується і Десни. Попри це, днопоглиблення не проводиться.
Інша складова – флот. На зорі незалежності в Україні було понад 29 тисяч плавзасобів, а наразі залишилося 447. З них 42 належать компанії «Нібулон». У її планах – мати флот, що налічуватиме близько 100 сучасних автоматизованих суден, котрі потребують удвічі меншої чисельності екіпажу.
За розрахунками компанії «Нібулон» по Дніпру можна перевозити 15,6 млн т лише зернових вантажів. «До 2020 року «Нібулон» перевозитиме річковим флотом 4 млн т вантажів, понад 60% усіх вантажів компанії йтиме до моря по річці», - резюмував Вадатурський.