Гончарук пояснив, що сприятиме залученню інвесторів для будівництва важливих об'єктів
Про це повідомив прем’єр-міністр Олексій Гончарук у Facebook.
"Підписано Закон про концесії, який ми готували разом із парламентом. Це перемога для економіки України. Так, ми залучимо стратегічного інвестора для будівництва та модернізації доріг, мостів, портів, а також лікарень, шкіл, дитячих садочків, об’єктів енергетики, житлово-комунальних об’єктів: все те, на що в держави ніколи не вистачить бюджету, але є критично важливим для людей і бізнесу", - написав Гончарук.
Він додав, що всі об’єкти концесії залишаться в державній або комунальній власності.
"А поки закон набуде чинності — ми підготували і запустили перші два з багатьох об'єктів для концесії — морські порти в Херсоні та Миколаєві. Це не менш як $60 млн інвестицій, не кажучи вже про кращі можливості для морської логістики для України", - додав Гончарук.
Як повідомлялося, Президент Володимир Зеленський 17 жовтня підписав закон "Про концесію" № 155-ІХ, який Верховна Рада ухвалила 3 жовтня 2019 року.
Очікується, що концесія забезпечить залучення інвестицій у соціальну, транспортну, енергетичну сфери, житлово-комунальну інфраструктуру, охорону здоров’я; сприятиме модернізації та створенню нової інфраструктури, ефективному управлінню об’єктами державної та комунальної власності, наданню якісних суспільних послуг та збільшенню фіскального простору держави.
Документ вносить зміни до 25 законодавчих актів України з метою врегулювання відносин у сфері залучення приватного бізнесу в інфраструктуру на умовах державно-приватного партнерства.
Він передбачає запровадження єдиної процедури ініціювання та ухвалення рішення щодо здійснення державно-приватного партнерства для всіх форм державно-приватного партнерства, зокрема концесії.
Також закон запроваджує прозору процедуру вибору концесіонера (концесійний конкурс, конкурентний діалог), передбачає можливість залучення до роботи комісії незалежних експертів; можливість залучення радників для підготовки концесійних проектів, конкурсної документації; надійні гарантії для концесіонерів та кредиторів; чітке регулювання права власності на об’єкт концесії, метою якого є збереження за державою/територіальною громадою права власності на об’єкт концесії.
У документі також передбачена процедура трансформації оренди в концесію у разі відповідного звернення з боку орендаря за умови внесення додаткових інвестицій.
Крім того, закон дає можливість заміни концесіонера у випадку неналежного виконання ним своїх зобов’язань.
Документом також урегульовані особливості концесії на ринках, що перебувають у стані природної монополії; особливості концесії щодо будівництва та експлуатації автомобільних доріг; фінансові питання у концесійних проектах; земельні питання та питання містобудування для реалізації проектів, що здійснюються на умовах концесії.
Окрім того, закон дає можливість вирішення спорів у міжнародному комерційному або інвестиційному арбітражах, а також впроваджує прозору процедуру контролю та моніторингу виконання концесійних договорів тощо.