Керівництво Укрзалізниці не виправдало довіру - Криклій
Про це він сказав в інтерв’ю «Радіо Свобода».
«Якщо говорити про ті речі, які не виправдали довіру, то їх чимало. Це в першу чергу продаж непрофільних активів, тому що по них ставилися відповідні завдання. Бо в «Укрзалізниці» дуже багато непрофільних речей, починаючи від якихось офісних приміщень, баскетбольних залів, спортивних майданчиків, того, чим не користуються, санаторії, багато-багато різноманітних речей. За приблизними підрахунками, можна вивільнити гроші від 8 до 12 мільярдів гривень. А це великі гроші навіть для «Укрзалізниці». І за рахунок них можна було і запланувати якраз придбання, у тому числі оновлення рухомого складу», - розповів Криклій.
За його словами, у цій частині відверто провалена робота членами правління Укрзалізниці, зокрема по реструктуризації певних кредитів, з якою зволікали і затягнули з часом, по оптимізації діяльності, де не здійснено програму, яку декларували. А щодо очікуваних збитків, то треба було ухвалювати правильні управлінські рішення.
«У них вагонний парк приблизно 15-16 тисяч вагонів, напіввагонів, які зараз простоюють просто через тарифну політику, відверто завищені ціни, і на ринку вони не користуються попитом, всі звертаються за отриманням цієї послуги до приватних компаній, які надають в оренду приватний парк, тому що у них значно нижчі тарифи. Це нелогічно з боку «Укрзалізниці» - нічого щодо цього не робити, ніяк не реагувати, вони просто втрачали час і генерували збитки», - сказав міністр.
Він вважає, що якщо ефективно керувати, ухвалювати правильні рішення, нормально співпрацювати з усією комерційною частиною, яка звертається за отриманням послуг, то цю ситуацію можна буде доволі швидко вирівняти.
«Наразі ми бачимо, що на 8% впав вантажообсяг. Але знову ж таки ми виходимо з того, що у них і немає такої проактивної позиції. Що, власне, є одним з найбільших зауважень до пана Марчека (в. о. голови правління АТ «Укрзалізниця» - ред..)», - зазначив Криклій.