Ситуація з боргами комунальних підприємств Києва потребує негайного втручання - депутат ВР
Про це кореспонденту Укрінформу розповів народний депутат, голова підкомітету з питань рентних платежів, екологічного податку та оподаткування АПК Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Олексій Устенко.
«Проблеми з комунальними підприємствами у столиці вже давно на слуху. І оприлюднений напередодні Київською міською радою аудит лише загострив це питання. Фахівці виявили, що більшість підприємств працюють лише в збиток та не приносять жодної користі. Це неприпустимо та потребує негайного втручання», - розповів парламентарій.
Так, згідно з аудитом, на сьогодні у Києві є 1 909 комунальних підприємств, на балансах яких обліковуються активи загальною вартістю 211,2 млрд грн. Підприємства поділяються на госпрозрахункові (443), тобто такі, що мають приносити прибуток, та бюджетні (1 466). Водночас 323 госпрозрахункових підприємства перебувають у сфері управління Київської міської ради і КМДА, ще 120 – під управлінням районних в місті Києві держадміністрацій.
За словами депутата, проблема полягає в тому, що значна частина цих підприємств отримала нульовий фінансовий результат, а деякі взагалі працюють у збиток. Наприклад, загальна сума чистого прибутку підприємств, які підпорядковані Київраді і КМДА, за 6 місяців цього року становить лише 102,4 млн грн, тоді як загальний збиток - майже 2,9 млрд грн.
«Ситуація неоднозначна, адже минулого року ті самі підприємства заробили «чисто» 1,1 мільярд гривень, а збитки становили 725 мільйонів», - пояснює депутат.
Щодо ситуації з підприємствами, які знаходяться у сфері управління райдержадміністрацій, то вона значно краща. Так, за перше півріччя 2021 року загальна сума їх чистого прибутку становить 14,3 млн грн, збитки – 5,8 млн грн.
Як вважає Устенко, причина збитковості столичних підприємств полягає, зокрема, в дублюванні їх функцій, а також пов’язана з корупційною складовою. Наприклад, частина з них не користується сервісом Prozorro.
Наприклад, КП «Київський метрополітен» за перше півріччя цього року має майже 1,2 млрд збитків. І, щоб їх зменшити їх, наголошує Устенко, у столиці пропонують збільшити ціну на проїзд. Втім, це не вихід, адже у більшості країн світу роботу міського транспорту не покривають за рахунок тарифу на проїзд. Різницю завжди оплачують за рахунок податків.
«Ми вже розробили кілька важливих законопроєктів, які сприятимуть розвитку столиці та України в цілому. Один із них – проєкт закону №2143-3 «Про місто Київ - столицю України». Чекаємо на його прийняття у другому читанні вже в кінці листопада», - підсумував Устенко.
Як повідомляв Укрінформ, станом на 1 жовтня 2021 року заборгованість із виплати заробітної плати на підприємствах, які ведуть свою діяльність на території Києва, становить 617,9 млн гривень.