Судова суперечка щодо польських дозволів на вантажоперевезення не буде катастрофою – посол
На цьому в інтерв’ю Укрінформу наголосив посол України в Польщі Андрій Дещиця.
“Звісно, судова процедура не є якоюсь катастрофою, адже такі справи є непоодинокими між європейськими країнами. Це нормальний процес, але намагатимемося вирішити це питання шляхом консультацій та переговорів”,- зазначив посол.
За його словами, Україна стає конкурентом на європейському ринку, зокрема, і в питаннях вантажних автоперевезень. Відтак, коли Україна й українські перевізники стають конкурентами в Європі, то “включається механізм захисту власного бізнесу”.
Дещиця підкреслив, що Київ хоче дотримуватися можливостей, які Україні надає угода про зону вільної торгівлі з ЄС.
“Ця Угода не передбачає погіршення умов ведення бізнесу”,- зауважив дипломат.
Він нагадав, що у 2016 році Україна отримувала 200 тисяч дозволів, а з 2018 року Польща різко зменшила їх кількість до 160 тисяч, пояснюючи це тим, що польські перевізники не використовують таку ж кількість дозволів, як українські.
“Проте, ми налаштовані відстоювати інтереси наших перевізників і хочемо відновлення кількості дозволів до рівня, який Україна мала перед введенням в дію ЗВТ між Україною та ЄС. Для цього маємо намір залучити всі існуючі механізми, але звісно, що розпочнемо з переговорів та консультацій із польськими партнерами”, - наголосив Дещиця.
Він додав, що Варшава також має дотримуватися угоди про ЗВТ між Україною та ЄС щодо недопущення погіршення умов ведення бізнесу.
Як зауважив Дещиця, конкуренція зростатиме, оскільки Україна перетворюється на серйозного гравця, її товари та послуги є конкурентоспроможними на європейському ринку.
“Відтак, у цьому контексті нам потрібно очікувати на певні тертя з ЄС і в інших питаннях, що стосуються торгівлі”,- констатував посол.
Як відомо, про те що Україна готується до подачі скарги на дії Польщі щодо обмеження кількості дозволів на вантажоперевезення в торговельному арбітражі раніше заявляли віцепрем’єрка з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Ольга Стефанішина, заступник міністра економіки - торговий представник України Тарас Качка. Водночас, заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм повідомляв, що ціна втрат України від ненадання Польщею дозволів на вантажлперевезення Україні лише у 2020 році склала 500 млн євро.