В Укрзалізниці пояснили, чому призупинили транзит до Польщі
Про це Укрінформу повідомила пресслужба АТ "Укрзалізниця" у відповідь на запит.
"Оскільки Польська залізниця не йде на системне вирішення проблеми та з метою зменшення простою вагонів компанії на території Польщі було прийнято рішення ввести тимчасову конвенцію на заборону залізничного транзиту Україною до Польщі", - йдеться у повідомленні.
У компанії підкреслюють, що для вирішення питання відновлення транзиту залізницею через Україну до Польщі потрібні обопільні дії двох країн. Зокрема, потрібно вирішити дві проблеми: ситуативну – це скупчення вагонів і системну – застаріла інфраструктура та тарифна політика.
За даними Укрзалізниці, на кордоні з Польщею у минулому році щодоби накопичувалося від 1 800 до 3 200 вагонів, що створювало затори на маршруті.
"Після переговорів залізничників двох країн, яких було проведено минулого року п’ять, ситуація тимчасово вирішується. Але через деякий час знову виникає проблема заторів з вагонів на кордоні, адже немає системного рішення", - зазначають в УЗ.
Водночас, зазначили в УЗ, польська залізниця не проводить жодних інфраструктурних робіт для модернізації дільниці, і відрізок Грубешів (Республіка Польща) — Держкордон загальною довжиною 1,5 км залишається неелектрифікованим та вузьким місцем маршруту.
"Тобто на кордоні знову будуть накопичуватися вагони та витрачатиметься час на зміну електровозів на тепловози", - пояснюють у пресслужбі.
Для усунення зазначених вузьких місць у логістиці між країнами Укрзалізниця розпочала електрифікацію 94 кілометрів колій на дільниці Ковель — Ізов — Держкордон, яку завершить цього року. Це дозволить значно пришвидшити рух та збільшити вагу поїздів.
В УЗ зауважують, що неелектрифікована дільниця Ковель — Ізов — Держкордон — Грубешів (Республіка Польща) є найбільш слабким місцем на транзитному маршруті до Польщі. Цією дільницею польські залізничники могли пропускати щодоби 8 — 9, а інколи й 7 вантажних поїздів замість 10. Цих обсягів було недостатньо для задоволення зрослого попиту перевезень між Китаєм та Польщею, а також експорту з країни. Крім того, польська сторона збудувала декілька залізничних терміналів, які можуть приймати значно більше вантажів, ніж здатна пропустити інфраструктура.
Також Укрзалізниця очікує погодження залізничною компанією «ПКП ЛХС» (Польща) зміни плати за використання вагонів УЗ, які є значно нижчими від ринкових. Наразі нарахування здійснюється за умовами договору, який був підписаний ще у 2019 році.
"АТ «Укрзалізниця» цінує багаторічне партнерство між залізничними адміністраціями двох країн та закликає польських колег розпочати модернізацію своєї інфраструктури та повернутися до конструктивного діалогу, результатом якого має стати відновлення транзиту на фінансово вигідних умовах для обох країн", - наголошують у пресслужбі.
Як повідомляв Укрінформ, Польська залізниця (PKP SA) 18 січня звинуватила Укрзалізницю у блокуванні з 30 листопада минулого року всіх транзитних залізничних перевезень зі сходу через територію України до Польщі.
Член правління PKP SA Анджей Ольшевський зачитав офіційне звернення польської компанії, в якому йдеться про те, що з 30 листопада “існує безстрокова заборона” на залізничні перевезення транзитом через територію України до Польщі з території 15 країн, зокрема Китаю, Росії, Казахстану.