Частка зерна у перевезеннях Дунайського пароплавства зросла до 81%
Про це розповів в.о. генерального директора УДП Дмитро Москаленко в інтервʼю «Портам України», передає Укрінформ.
За його словами, придунайський кластер сьогодні зіштовхнувся з безпрецедентним ростом вантажопотоку через закриття росіянами морських портів України та переорієнтацією експортно вантажної логістики.
«На сьогодні порти працюють на рівні своїх існуючих пропускних можливостей, звичайно, перше і основне питання для портів — це наявність флоту під завантаження. Зараз УДП робить усе, щоб забезпечити порти флотом під завантаження. Наприклад, у Рені та Ізмаїлі ми плануємо продаж фрахту через систему Prozorro, щоб забезпечити рівний і прозорий доступ до фрахтування флоту в умовах його дефіциту», - сказав Москаленко.
За його словами, обсяг експорту через дунайські порти максимальний, передовсім за рахунок зростання питомої ваги зерна.
«Історично, частка зерна у загальних обсягах перевалки цих портів була незначна, а сьогодні вони вимушені переорієнтувати свої потужності під даний вантажопотік. Ми це бачимо і на прикладі наших перевезень, в яких частка зернових зросла з 12% до 81% з початку року», - відзначив Москаленко.
Як повідомлялося, після широкомасштабного вторгнення військ рф в Україну ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» додатково ввело в експлуатацію 23 баржі для експорту зернових та інших вантажів з України до портів Нижнього Дунаю. Ще 13 суден річкового флоту під українським прапором буде виведено на дунайську магістраль до кінця травня.
В Україні через блокаду росією морських портів на світовий ринок не потрапило 7 млн тонн пшениці, 14 млн тонн зерна кукурудзи, 3 млн тонн соняшникової олії та 3 млн тонн соняшникової макухи. Це вже призвело до рекордного зростання цін на світовому ринку та неминуче матиме наслідком світову продовольчу кризу і зростання інфляції.
Фото з сайту ports.ua/