В Україні стартує інформаційна кампанія «Стань на варті свого серця»

В Україні стартує інформаційна кампанія «Стань на варті свого серця»

Укрінформ
В Україні стартує інформаційна кампанія «Стань на варті свого серця».

Про це на презентації кампанії, яка відбулася в Укрінформі, повідомив виконавчий директор ГО «Центр громадянського представництва «Життя» Дмитро Купира. 

"Інформаційна кампанія «Стань на варті свого серця» присвячена боротьбі із серцево-судинними захворюваннями, які є основними в групі неінфекційних захворювань. На неінфекційні захворювання припадає до 90% смертей. А зокрема на серцево-судинні, серед яких найпоширеніші ішемічна хвороба серця, інсульт, серцева недостатність, припадає 64% усіх захворювань. На жаль, в Україні доволі негативна динаміка. Якщо у 1990 році від серцево-судинних захворювань при населенні 52 млн осіб помирало щороку близько 350 тис. людей, то вже у 2019 році їх було 450 тис. при населенні 42 млн", - сказав Купира.

Він зазначив, що й досі головними причинами смерті, не повʼязаними з бойовими діями, є саме серцево-судинні хвороби.

Інформаційна кампанія проводиться ГО «Життя» у партнерстві з Центром громадського здоровʼя МОЗ та українсько-швейцарським проєктом «Діємо для здоров’я», має на меті скорочення поширеності та передчасної смертності від неінфекційних захворювань в Україні. Зокрема, йдеться про попередження поведінкових факторів ризику розвитку серцево-судинних хвороб.

Читайте також: Вчені розробили лазер зі штучним інтелектом, який зчитує частоту серцевих скорочень

"Є пʼять поведінкових факторів ризику - вживання тютюну, вживання алкоголю, нездорове харчування, нездоровий спосіб життя та нездорове середовище, кожен з яких є фактором ризику для розвитку серцевих хвороб. Міжнародні дослідження показують, що саме на поведінкові фактори припадає половина всіх випадків серцево-судинних захворювань і смертей від них" - сказав Купира.

Так, за даними результатів дослідження STEPS у 2019 році, які навів Купира, 23% дорослих вживають тютюнові та нікотинові вироби щодня, 56% вживали алкоголь протягом 30 днів, 66% не вживають достатньо фруктів та овочів, 27% дорослих вживають їжу з високим вмістом солі, 73% не займаються інтенсивною фізичною активністю. 59% дорослих мають надмірну вагу, 25% страждають від ожиріння. При цьому 35% дорослих мають підвищений тиск, однак менше половини з них вживають ліки від підвищеного артеріального тиску. 33% дорослих мають три або більше факторів ризику. 

Як зазначила на презентації представниця ЦГЗ Наталія Гриб, кампанія спрямована саме на профілактику, і всі фактори ризику, зазначені в ній, також відносяться і до інших захворювань, наприклад онкологічних. За її словами, 80% серцево-судинних захворювань можна попередити, змінивши спосіб життя, тому важливо знати, які саме фактори та як впливають на стан здоровʼя.

"Тут, я б сказала, ситуація критична, бо наче кожен з нас обізнаний про те, що треба правильно харчуватися, бути фізично активним. Але контекст того, скільки ми маємо рухатися на день, скільки вживати фруктів та овочів, чи потрібно обмежувати вживання солі та цукру - в нього ми не заглиблюємося, на жаль", - сказала Гриб.

За її словами, всі ці питання розглядаються в межах інформаційної кампанії. 

Цільовою аудиторією кампанії було обрано найвразливішу до розвитку серцево-судинних захворювань групу населення - чоловіків віком 30-35 років, які мають один або кілька поведінкових факторів ризику.

Мета кампанії - запропонувати цільовій аудиторії здорові моделі поведінки та застерегти від неправильного способу життя.

Для цього ГО "Життя" розробили серію рекламних відеороликів, вебресурс з інформацією про найпоширеніші серцево-судинні захворювання. Також на сайті є можливість провести базовий самоконтроль хвороб та інформаційні матеріали для поширення у медичних закладах.

Читайте також: Аналіз крові може виявити, які органи прискорили старіння

В інформаційній кампанії взяли участь співачка Джамала, телеведуча Марічка Падалко, лікар-педіатр, а зараз старший лейтенант, боєць роти “Гонор” 1-го ОМБ “Вовки Да Вінчі” Олександр Ябчанка.

Інформаційна кампанія триватиме до кінця 2023 року і вже, за даними організаторів, має понад 7 млн переглядів матеріалів лише в мережі Інтернет.

Матеріали інформаційної кампанії доступні для вільного поширення за умови посилання на Центр громадського здоровʼя, ГО "Життя" та українсько-швейцарський проєкт «Діємо для здоров’я».

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-