В МЗС спрогнозували, коли Міжнародний суд ООН ухвалить рішення у справі «Україна проти РФ»
Як передає Укрінформ, про це повідомив посол з особливих доручень Міністерства закордонних справ України Антон Кориневич, повідомляє Українське радіо.
"Це перша справа "Україна проти Росії" в міжнародних судових установах, яка слухається по суті", відзначив Українському Радіо посол з особливих доручень МЗС України, агент України в Суді ООН Антон Кориневич, коментуючи завершення публічних слухань у Міжнародному суді ООН у справі "Україна проти Росії", - йдеться в повідомленні.
На думку Кориневича, саме рішення Міжнародного суду ООН може стати першим у цілій низці ухвал, які визнаватимуть порушення Росією міжнародного права. У Міжнародному суді ООН звинувачують РФ у порушенні двох конвенцій – про боротьбу з фінансуванням тероризму та про ліквідацію всіх форм расової дискримінації. Традиційно від дати завершення усних слухань по суті до дня ухвалення рішення минає орієнтовно пів року або трохи більше.
"Думаю, десь на такі строки ми й можемо розраховувати", – сказав Кориневич.
Як повідомляв Укрінформ, Міжнародний суд ООН у червні проводив публічні слухання у справі щодо порушення Росією конвенцій про боротьбу з фінансуванням тероризму та про заборону всіх форм расової дискримінації. Відбулося два раунди виступів сторін: 6 та 12 червня виступала юридична команда України, 8 та 14 червня – Росії.
Україна 16 січня 2017 року подала до Міжнародного суду ООН позов проти Росії щодо порушення Конвенції про заборону фінансування тероризму та Конвенції про заборону расової дискримінації.
Міжнародний суд ООН 8 листопада 2019 року визнав свою юрисдикцію у справі щодо порушення Росією двох конвенцій.
Звинувачення, висунуті Росії, включають: надання зброї та інших видів допомоги незаконним збройним формуванням; збиття літака “Малайзійських авіаліній” рейсу MH-17; обстріли житлових районів Маріуполя та Краматорська; знищення цивільного пасажирського автобуса неподалік Волновахи; вибух під час мирних зборів у Харкові; дискримінацію щодо української та кримськотатарської громад; заборону діяльності Меджлісу кримськотатарського народу; хвилі зникнень, вбивства, самовільні обшуки, затримання; обмеження на викладання української й кримськотатарської мов.