Освіта під час війни. Презентація результатів другого року дослідження
Організатор: Державна служба якості освіти України.
До участі запрошені: представники Комітету ВРУ з питань освіти, науки та інновацій, Міністерства освіти і науки України.
Довідково. Дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни проводилося Державною службою якості освіти України та Державною освітньою установою «Навчально-методичний центр з питань якості освіти» у грудні 2023 – січні 2024 року та охопило понад 100 шкіл з усіх областей України, які взяли участь у дослідженні.
Основні результати дослідження, а також основні тенденції та складнощі, що стосуються організації освітнього процесу закладів загальної середньої освіти презентують під час заходу.
Формат заходу – офлайн (Зала 2).
Журналісти зможуть поставити питання офлайн (Зала 2).
Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.
Акредитація представників ЗМІ: anna@ukrinform.com.
Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/UkrinformTV.
Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Під час демонстрації ролика в ході прямого ефіру необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Підсумкові матеріали:
Учні повертаються до постійної та очної освіти, але в укриттях немає умов – дослідження
У порівнянні з 2022/23 навчальним роком, коли постійний доступ до освітнього процесу мали 69% учнів, у 2023/24 навчальному році такий доступ мали вже 80% учнів.
Про це повідомив голова Державної служби якості освіти України Руслан Гурак, презентуючи в Укрінформі результати «Дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни у 2023-2024 навчальному році».
Згідно з дослідженням, найбільша динаміка спостерігається в очній формі навчання — з 15% (2022/23 н.р.) до 53% (2023/24 н.р.), відповідно у порівнянні з минулим навчальним роком значно скоротилася змішана форма навчання — з 51% до 28% і дистанційна — з 33% до 19%.
“Безумовно, повітряні тривоги, відключення електроенергії, доступ до мережі інтернет впливали на вибір форми навчання. Але 80% мали таку можливість, і організували освітній процес в очному режимі. Є позитивна динаміка, яка дає надію на покращення результатів навчання”, - прокоментував Гурак.
Водночас він звернув увагу на те, що 71% опитаних учнів сказали, що в укритті відсутні умови для проведення уроків, кожен там займається своєю справою.
“Керівники закладів освіти, органи місцевого самоврядування мають зробити все можливе, щоб в укриттях так само була можливість продовжити освітній процес. Оскільки всі завдання даються дітям на самостійне опрацювання, немає впевненості, що відповідну тему чи предмет було засвоєно й вивчено”, - наголосив Гурак.
Дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни проводилося Державною службою якості освіти України та Державною освітньою установою «Навчально-методичний центр з питань якості освіти» у грудні 2023 – січні 2024 року та охопило понад 100 шкіл з усіх областей України, які взяли участь у дослідженні.
Як розповідав Укрінформ, у Харкові розпочалися повноцінні заняття у першій підземній школі, збудованій в Індустріальному районі.
У школярів погіршується психоемоційний стан унаслідок війни - дослідження
Психоемоційний стану українських школярів погіршується внаслідок війни. Тим часом самі учні цього не усвідомлюють.
Про це розповів голова Державної служби якості освіти України Руслан Гурак, презентуючи в Укрінформі «Дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни у 2023-2024 навчальному році».
Згідно з цьогорічним дослідженням, 50% учителів звертають увагу на нестабільний психоемоційний стан учнів, тоді як минулоріч таких було 35%. Стан учнів педагоги оцінювали за такими критеріями, як нестабільний психоемоційний і тривожний стан, втомлюваність, напруженість, зниження мотивації до навчання.
Голова ДСЯУ вважає дуже тривожною тенденцію погіршення психоемоційного стану учнів, що впливає на ефективність навчального процесу.
“Показники тривожності і психоемоційного стану учнів абсолютно погіршуються. Якщо в 2022-23-х роках питання мотивації дітей становило 40%, напруженість 20% і втомлюваність 33%, то зараз ці цифри фактично подвоїлися. Якщо ми не змінимо ситуацію в цій частині і не почнемо враховувати такий стан дітей, про жодні результати навчання не може бути мови”, - наголосив Гурак.
Тим часом, як показало дослідження, 45% учнів у містах і 50% у селах вважають себе щасливими. І в такому психоемоційному стані дітей є тривожні тенденції, вважає експерт Міжнародного фонду “Відродження” Григорій Баран.
“На думку вчителів, утричі зросла тривожність дітей, а при цьому 85% учнів у селах і 80% у містах почуваються у безпеці (згідно з дослідженням - ред.). Це є тривожна тенденція, яка говорить про нормалізацію війни, і що діти звикли жити в умовах війни - повітряних тривог, укриттів, онлайну. Це свідчить про те, що в дітей є певні тривожні стани, які вони самі не помічають. І це засвідчують психологи”, - зазначив Баран.
Дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни проводилося Державною службою якості освіти України та Державною освітньою установою «Навчально-методичний центр з питань якості освіти» у грудні 2023 – січні 2024 року та охопило понад 100 шкіл з усіх областей України, які взяли участь у дослідженні.
Як повідомляв Укрінформ, у тимчасово захоплених росіянами містах Луганської області школярів змушують відвідувати пропагандистські пересувні виставки.
Відео:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк