Поліція запустила кампанію з обізнаності про кібербезпеку
Участь у презентації цієї соціальної кампанії взяв глава Департаменту кіберполіції Нацполіції Сергій Демедюк, повідомляє кореспондент Укрінформу.
“З нашими друзями, а ми співпрацюємо із представниками ОБСЄ, різними офіційними компаніями, які нам допомагають, розпочинаємо такий, на наш погляд, дуже важливий проект. Як показує наша практика, є певні основні поняття, які повинен знати кожен наш громадянин, користувач смартфону, і певні правила безпеки, ігнорування і незнання яких призводить до дуже багатьох негативних наслідків”, - сказав Демедюк.
Він наголосив, що громадяни фактично не розуміють самої ролі злочинців, які використовують не лише свої технічні знання для отримання доступу, а і звичайні правила психології впливу.
“Зараз, на превеликий жаль, під час вчинення великих кібератак, коли ми починаємо проводити розслідування, ми виявляємо, що ШПЗ (шкідливий програмний засіб - ред.) було занесено у закриті простори того чи іншого держпідприємства, компанії, корпорації, і ці проблеми виникли лише через незнання певних елементарних правил користування електронною поштою, неусвідомлення того, що потрібно використовувати і оновлювати завжди програмне забезпечення, і таке інше”, - додав глава кіберполіції.
Під час презентації цієї інформаційної кампанії було продемонстровано два відеоролика - щодо захисту інформації від зламу в Інтернеті і щодо безпечного шопінгу онлайн, по 5 основних правил щодо кожної з цих тем.
Зокрема у ролику щодо захисту інформації від зламу в Інтернеті громадянам радять:
- вигадати складні паролі, які міститимуть великі та маленькі літери, цифри та спецсимволи;
- використовувати лише ліцензійне програмне забезпечення, бо піратські програми можуть бути заражені вірусами;
- не переходити за посиланнями, які містяться у листах від невідомих осіб;
- не скачувати на комп'ютер файли з неперевірених ресурсів, бо разом з цими файлами можна завантажити і вірус;
- не використовувати публічний Wi-Fi для доступу до корпоративної інформації — у такій мережі шахраям легше отримати доступ до даних особи.
У іншому ролику, присвяченому безпечному шопінгу в Інтернеті, рекомендують:
- не розміщувати оголошення на фішингових ресурсах (фішинговий сайт — це шахрайський веб — ресурс, який виманює реквізити платіжних карток під виглядом надання послуг, що не існують). Потрібно звертати увагу на назву сайту;
- якщо особу просять надати пін-код чи строк дії картки по телефону, цього робити не потрібно, працівникам банку ця інформація не потрібна;
- якщо на телефон надійшло повідомлення про блокування банківської картки з невідомого номеру, потрібно перевірити номер на сайті кіберполіції у розділі “Стоп фрод”, бо шахраї вже можуть знаходитися у базах даних кіберполіції;
- якщо гроші вже зникли з рахунку, потрібно негайно подзвонити у банк з проханням заблокувати картку і відмінити переказ коштів;
- потрібно використовувати післяплату при купівлі речей в Інтернеті, це не дасть змоги шахраям виманити кошти у особи заздалегідь.
У свою чергу керівник програми «Безпека людини» координатора проектів ОБСЄ в Україні Лілія Грудко зазначила, що поради, викладені у відеороликах, були підготовлені у форматі карток, які будуть розповсюджуватися у школах, ВНЗ, під час інших різноманітних інформкампаній, тощо. Також ці ролики планується транслювати на телеканалах і поширювати у соцмережах.
“Ми уже з самого раннього дитинства стаємо учасниками і суб'єктами кіберпростору. Тому давайте спільно навчимося ним користуватися, дотримуватися певних правил і показувати приклад іншим”, - сказав Демедюк.