Нідерландський історик побоюється, що Меморіальний центр “Бабин Яр” перетворять на Діснейленд
Про це він сказав в інтерв’ю кореспонденту Укрінформу в Гаазі.
“Мій найбільший страх, що це буде комплекс розваг певною мірою. Я цього не хочу, це меморіал. Ми повинні ставитися до цієї теми дуже обережно та з почуттям до різних аспектів. І я не хочу Діснейленду, так інколи кажуть. Я цього не хочу”, - зазначив він.
Він наголосив, що існують принципи, як меморіальний центр має поводитися з жертвами, як їх показувати. Є міжнародний статут меморіальних музеїв.
За його словами, він залишив проєкт Меморіалу після того, як з’явилося нове керівництво, яке бажало більш креативної команди та сміливих поглядів. Посаду художнього керівника посів Ілля Хржановський, автор скандального проєкту “ДАУ”.
“Стиль роботи став набагато більш низхідним: пан Хржановський заявив, що попередня робота була неоригінальною. Було зрозуміло, що він вважає за краще мати нову команду, нових людей. Що стосується змін у концепції, то це було виражено у розмові та, насамперед, у його презентації у вересні 2019 року, яку можна знайти в Інтернеті як англійською мовою, так і у перекладі українською”, - сказав Беркгоф.
Як повідомляв Укрінформ, російський режисер Ілля Хржановський наприкінці 2019 року став художнім керівником Меморіального центру Голокосту "Бабин Яр" у Києві.
22 квітня правоохоронці за фактом публікації у мережі кадрів з фільму Хржановського "ДАУ. Дегенерація" зареєстрували кримінальні провадження за фактами катування, а також виготовлення або розповсюдження творів, що пропагують культ насильства (ч. 2 ст. 127, ч. 3 ст. 300 КК України).
Із 15 квітня в мережу викладають у вільний доступ частини фільму, після чого й була порушена тема використання дітей у зйомках і можливого знущання з них.
Сам Хржановський запевняє, що діти на зйомках не постраждали, насильство до них не застосовувалося.