Курці недостатньо знають про шкідливість електронних пристроїв
Про це свідчить презентоване в Укрінформі опитування Київського міжнародного інституту соціології щодо ефективності інформаційної кампанії «Безпечного куріння не існує» та обізнаності молоді з ризиками використання електронних пристроїв для куріння.
Соціологічне опитування супроводжувалося інформаційною кампанією серед споживачів електронних засобів куріння, після чого порівняли ставлення цільової аудиторії до і після кампанії - розповів дослідник, координатор проєктів КМІС Олександр Щербатюк.
«71% цільової аудиторії обізнані, що використання електронних сигарет або пристроїв для нагрівання тютюну шкідливі для здоров’я. Водночас як до, так і після інформаційної кампанії молоді люди недостатньо свідомі того, що електронні засоби куріння не є безпечнішими за звичайні. Майже половина, за даними дослідження, як до кампанії, так і після неї поділяють думку, що електронні пристрої для куріння менш шкідливі, ніж інші вироби тютюнової продукції», - зазначив він.
Згідно з дослідженням, споживачі як до інформаційної кампанії (39%), так і після неї (37%) вірять, що електронні сигарети або прилади для нагрівання тютюну допомагають кинути курити звичайні сигарети. А 41% до кампанії та 39% після неї схильні вважати, що пасивне куріння електронних сигарет менш шкідливе, ніж звичайних.
«Тобто, можна сказати, що представники цільової аудиторії загалом усвідомлюють шкідливість електронних пристроїв для куріння, проте значною мірою схильні вважати їх менш шкідливими у порівнянні зі звичайними сигаретами», - констатував Щербатюк.
Дослідження також показує, що причини куріння електронних сигарет залишаються незмінні впродовж усього дослідження, попри обізнаність цільової аудиторії завдяки проведеній інформаційній кампанії.
«У порівнянні з опитуванням до інформаційної кампанії причини користування такими пристроями залишаються найбільш поширеними. Найчастіше молоді люди використовують електронні сигарети або прилади для нагрівання тютюну за прикладом інших - друга чи члена родини, які вже ними користувалися. Також поширеними причинами використання є цікавість або отримання задоволення, щоб розслабитися, проекспериментувати, зняти напругу тощо», - зазначив Щербатюк.
Соціологічне дослідження проводилося з вересня 2020 року до лютого 2021 року у 6 фокус-групах, опитано 800 учасників.
У дослідженні наголошується, що престижність куріння рік у рік зменшується, тож тютюнова індустрія знаходить нові шляхи, аби знову перетворити його на тренд. Щоб нав’язати людям нову парадигму куріння, тютюнові компанії позиціонують нові електронні пристрої як ефективний засіб відмови від куріння та безпечніші вироби у порівнянні з традиційними сигаретами.
Відповідно до звітів ВООЗ, опублікованих у 2020 році, відсутні дані стосовно того, що електронні пристрої для куріння менш шкідливі, ніж звичайні сигарети. Також ВООЗ не рекомендує користуватися електронними пристроями при відмові від куріння.