Вантажівки для армії: скандальна справа про закупівлі дійшла до суду
Як передає Укрінформ, про це повідомляє пресцентр НАБУ.
Дії всіх обвинувачених кваліфіковані за ч. 2 ст. 364 Кримінального кодексу України.
Слідство встановило, що ексзаступник міністра оборони, в.о. директора департаменту військово-технічної політики розвитку озброєння та військової техніки Міноборони у змові з колишнім першим заступником секретаря РНБО у 2017 році організували закупівлю в межах державного оборонного замовлення вантажних автомобілів підвищеної прохідності МАЗ 6317 ("Богдан 6317") за незаконно збільшеними цінами. Виробником автомобілів виступило дочірнє підприємство "Автоскладальний завод №2" АТ "АК "Богдан моторс", що входить до групи пов’язаних компаній корпорації "Богдан" — частки у статутному капіталі як прямо та опосередковано належали посадовцю РНБО та його близьким особам.
На стадії формування державного оборонного замовлення на 2017-2019 роки до вантажних автомобілів, які планували закупити коштом державного бюджету для потреб армії, уряд висунув низку вимог. З-поміж іншого, йшлося про рівень локалізації (обсяг робіт зі створення транспортного засобу безпосередньо в Україні з метою підтримання вітчизняного виробника) мав становити не менше 60%. На той момент згадані автівки не відповідали цим вимогам, маючи рівень локалізації всього до 10%.
Згодом в результаті лобістських дій вимоги до локалізації зменшили до 20%. Попри той факт, що компанія-виробник не відповідала і цій вимозі, вона все одно отримала держзамовлення, однак за умови доведення рівня локалізації до 20% до кінця 2017 року і подальшого його збільшення до 30% впродовж трьох років.
Компанія на ці умови пристала. Однак, як згодом встановило слідство, відповідні витрати зі збільшення рівня локалізації компанія-виробник незаконно переклала на бюджет, що згодом підтвердили залучені спеціалісти Державної аудиторської служби під час перевірки.
Контракт між Міноборони і компанією-виробником передбачав часткову передоплату і фіксував неможливість перегляду ціни та граничність визначених контрактом статей калькуляції. Тим не менше, всупереч цій умові, ціну збільшили, а посадовці департаменту Міноборони, відповідальні за цю закупівлю, її погодили, попередньо узгодивши це питання із заступником міністра оборони. У результаті постачальнику автівок незаконно переплатили 17,44 млн грн, що підтверджено висновками Держаудитслужби та експертизи.
За цими фактами у жовтні 2019 року про підозру у зловживанні службовим становищем повідомили експершому заступнику секретаря РНБО. У квітні 2020 року коло підозрюваних поповнили ексзаступник міністра оборони і в.о. директора департаменту Міноборони. У червні 2020 року розслідування завершили, підозрюваним відкрили матеріали кримінального провадження для ознайомлення.
Ознайомлення сторони захисту з матеріалами досудового розслідування тривало 13 місяців. За цей період, через зловживання наданим правом на ознайомлення та зволікання часом підозрюваними та їхніми захисниками, сторона обвинувачення чотири рази зверталася до слідчого судді з метою визначення стороні захисту граничного строку ознайомлення з матеріалами КП. І лише четверте подане клопотання слідчий суддя частково задовольнив та визначив граничний строк ознайомлення з матеріалами до 30 червня 2021 року включно, ідеться в повідомленні.
Колишній заступник міністра оборони є обвинуваченим в іншій справі, вже розслідуваній НАБУ і САП: за фактом розкрадання понад 58 млн грн під час закупівлі палива для потреб Міноборони.
Як повідомляв Укрінформ, 3 червня 2002 року НАБУ завершило слідство у справі колишнього першого заступника секретаря РНБО Олега Гладковського, ексзаступника міністра оборони та директора департаменту Міноборони Ігоря Павловського у завданні 17,44 млн грн збитків державі.