Високий рівень медіаграмотності мають лише 8% громадян України
Про це свідчать дані дослідження "Детектор медіа", презентовані на IV конференції National Media Talk, передає Укрінформ.
"Медіаграмотність 15% українців є низькою, у третини (33%) нижча за середню, 44% аудиторії характеризує вищий за середній рівень медіаграмотності і 8% - високий", - йдеться у дослідженні.
Зазначається, що частка чоловіків з високим рівнем медіаграмотності майже вдвічі більша, ніж жінок (11% та 6% відповідно). А серед населення з низьким рівнем медіаграмотності 45% становлять люди 56-65 років.
Результати дослідження засвідчують: що нижчий освітній статус, то нижчий рівень медіаграмотності. Зокрема, серед опитаних із загальною середньою освітою частка осіб із показником "низьким" та "нижчим за середній" становить 63%, а серед тих, хто має повну/неповну вищу освіту, таких 30%.
На думку 63% опитаних, головна місія ЗМІ - в інформуванні громадян про суспільно значущі події. Водночас менше третини українців (28%) знають, що діяльність медіа регулює держава, більшість (71%) вважають, що на контент ЗМІ головним чином впливають їхні власники.
За даними дослідження, до більшості медіа українці ставляться підозріло - довіряють лише частково (від 67% до 74%). Найбільшу довіру мають месенджери (24%), радіо (23%) та друковані ЗМІ (11%). Максимальний рівень недовіри викликає контент телебачення (10% довіряють - 18% не довіряють).
Як засвідчують отримані результати, проблема дезінформації актуальна для 57% української аудиторії; 28% вважають її неактуальною; 6% вперше чують про неправдиві новини, а 9% не змогли визначитися.
Звіт за результатами дослідження, проведеного агенцією "Info Sapiens” з 23 грудня 2020 року до 10 січня 2021 року, склала кандидат соціологічних наук, доцент, старша наукова співробітниця Інституту соціології НАН України Марта Наумова на замовлення ГО “Детектор медіа”. У межах національного дослідження опитано 2000 респондентів віком від 18 років.